منطقه صنعتی کوجووار در صورت رفع مشکلات به منطقه عظیم صنعتی بدل می‌شود
منطقه صنعتی کوجووار در صورت رفع مشکلات به منطقه عظیم صنعتی بدل می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در منطقه کوجووار تبریز تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه بهره برداری ندارند یا فقط پروانه صنفی دارند، در صورت رفع مشکلات و ساماندهی واحدهای صنعتی موجود این محدوده به یک منطقه صنعتی عظیم تبدیل می‌شود.

به گزارش قلم پرس، صابر پرنیان در نشستی با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه آذربایجان شرقی، از جمله استان‌های طراز اول در حوزه صنعت و معدن و تجارت باتوجه‌به شرایط جغرافیایی است، اظهار کرد: تنها در بخش پتروشیمی، برای نمونه پروژه ️پلی‌اتیلن سنگین با ۵۰ هزار میلیارد ریال، پلی‌پروپیلن با ۱۵ هزار میلیارد ریال، استایرن مونومر با ۳۰ هزار میلیارد ریال و نیروگاه و سرویس‌های جانبی با ۲۰ هزار میلیارد ریال جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های استان است.
وی با بیان اینکه ️سهم ارزش‌افزوده بخش صنعت استان از تولید ناخالص ۳۳ درصد بوده و ️۴۰ درصد از سهم اشتغال استان مربوط به بخش صنعت استان بوده که نشان‌دهنده جایگاه ویژه استان است، ادامه داد: آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری تا به این لحظه در رتبه ۴ کشوری قرار دارد اما در سهم استان در تولید اشتغال رتبه ۶ کشور دارد که نشان‌دهنده این است که متوسط سرانه بیشتری دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات منطقه صنعتی کوجوار تبریز، خاطرنشان کرد: در این منطقه تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه بهره برداری ندارند یا فقط پروانه صنفی دارند، در صورت رفع مشکلات و ساماندهی واحدهای صنعتی موجود این محدوده به یک منطقه صنعتی عظیم تبدیل می‌شود.
وی افزود: واحدهای موجود در منطقه کوجووار با توجه به تولید کالاهای ارزان و تکمیل بودن زنجیره تولید و صادرات محور بودن ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند.
پرنیان اضافه کرد: در منطقه صنعتی کوجوار واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که اگر در جای دیگری فعال بود قطعاً از فرودگاه تا آن واحد صنعتی فرش قرمز پهن می‌کردند اما متأسفانه این واحد در استان تنها پروانه کسب دارد، وجود چنین واحدهای صنعتی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب در این منطقه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۰ درصد صنایع شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود، گفت: استان ما پایتخت شیرینی و شکلات بوده و با توجه به این موضوع و تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده طی روزهای اخیر قرابیه تبریز، اهری شهرستان اهر و باقلوای گوگان به ثبت ملی به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی سلیمی