معاضدت قضایی نزدیک به ۴۸ هزار نفر در آذربایجان شرقی
معاضدت قضایی نزدیک به ۴۸ هزار نفر در آذربایجان شرقی
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، گفت: طی هشت ماه نخست سال جاری 47 هزار و 493 نفر از خدمات مشاوره و معاضدت قضایی توسط کارشناسان مجرب دادگستری استان استفاده کرده‌اند.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی بابیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع و حفظ حقوق عامه و تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها و پیشگیری از اطاله دادرسی ازجمله اولویت‌های دستگاه قضایی بوده که باید موردتوجه قرار گیرد ، اظهار داشت: در این راستا تسهیل مراجعات مردم به دستگاه قضایی و افزایش آگاهی مراجعه‌کنندگان در تدوین صحیح دادخواست‌ها و آشنایی با روند قضایی اهمیت دارد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل اطاله دادرسی ناآگاهی و آشنا نبودن با روندهای قضایی بوده که در این خصوص به‌منظور بالا بردن آگاهی و جلب رضایت مراجعه‌کنندگان واحد ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری استان تشکیل‌شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طی هشت ماه نخست سال جاری ۴۷ هزار و ۴۹۳ نفر از خدمات مشاوره و معاضدت قضایی توسط کارشناسان مجرب دادگستری استان استفاده کرده‌اند.
وی با تأکید بر لزوم معرفی و تبیین خدمات واحد ارشاد و معاضدت قضایی در جامعه اضافه کرد: با معرفی هرچه بهتر این واحد در جامعه بسترهای بالا بردن آگاهی مردم و بهره‌مندی افراد بی‌بضاعت از خدمات حقوقی فراهم می‌شود.