معارفه شهرداران مدارس در  تبریز
معارفه شهرداران مدارس در  تبریز
با هدف یادگیری مسئولی های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان شهرداران مدارس ناحیه چهار تبریز به میزبانی شهردایی منطقه دو معرفی شدند.

به گزارش قلم پرس، مراسم معارفه شهرداران مدارس ناحیه چهار تبریز با هدف یادگیری مسئولی های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان به میزبانی شهردایی منطقه دو برگزار شد.

غلامرضا علیزاده در این مراسم با اشاره به تاکیدات سند تحول بنیادین به نقش آفرینی دانش آموزان در اجتماع و مسئولیت های اجتماعی آنان گفت: باید شرایطی را دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد کنیم که دانش آموزان بعد از خروج از دستگاه تعلیم و تربیت به حقوق شهروندی خود آگاه باشند و در اجتماع نقش آفرینی کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان افزود: دوران ابتدایی، طلایی ترین دوران تحصیل دانش آموز است و از این رو ۵۹ مهارت در دوران ابتدایی پیش بینی شده است تا دانش آموزان در پایان این پایه تحصیلی در  اجتماع نقش موثری داشته باشند.

علی عبدلی نیز در ادامه با بیان اینکه اعطای مسئولیت به دانش آموزان تربیت اجتماعی را ممکن می سازد، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نیز پرورش نوجوانان ولایی، انقلابی و با مهارت است.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح این است که بتوانیم از ظرفیت دانش آموزان در حوزه آموزش شهروندی استفاده کنیم.

وی نقش آفرینی دانش آموزان در مدارس را فرصتی برای کشف مدیران لایق و ولایی عنوان نموده و افزود : در مدارس علاوه بر اینکه باید فضای صمیمی و دوستانه برقرار باشد لازم است فضای رقابتی سالم نیز وجود داشته باشد چرا که این موضوع از لازمه های یادگیری می باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه شورای دانش آموزی و شهردار مدرسه را فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با انتخابات عنوان کرد.

علی عبدلی  در پایان تمرین کار گروهی و افزایش مهارت را از جمله اهداف دیگر این طرح برشمرد.