مشارکت شهرداری تبریز در همایش گرامیداشت هفته سلامت
مشارکت شهرداری تبریز در همایش گرامیداشت هفته سلامت

مراسم گرامیداشت روز بیماری‌های خاص همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در جاده سلامت پارک بزرگ ائل گلی برگزار شد. به گزارش قلم پرس، در اولین روز از آغاز هفته سلامت مصادف با ۱۸ اردیبهشت روز بیماری‌های خاص، همایشی با حضور جمعی از مدیران، متولیان و نهادهای فعال سلامت به همراه گروه کثیری از بیماران […]



مراسم گرامیداشت روز بیماری‌های خاص همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در جاده سلامت پارک بزرگ ائل گلی برگزار شد.

به گزارش قلم پرس، در اولین روز از آغاز هفته سلامت مصادف با ۱۸ اردیبهشت روز بیماری‌های خاص، همایشی با حضور جمعی از مدیران، متولیان و نهادهای فعال سلامت به همراه گروه کثیری از بیماران خاص برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین حسن زاده مدیرکل سلامت شهرداری گفت: اگر چه این روز بنام بیماران خاص نامگذاری شده اما بهترین گزینه در وصف این افراد در نگرش جامع و مناسب، سمبل خودساختگی و صبر است.
وی ادامه داد: به‌رغم اینکه این افراد شرایط سخت بیماری را سپری می کنند، باید یقین داشت که این حضور و یکپارچگی در چنین همایش هایی امید و استقامت در جامعه و خانواده را تضمین می کند.
حسن زاده در خصوص خدمات قابل ارائه شهرداری در حوزه سلامت اذعان کرد: شهرداری تبریز بخش سلامت و درمان و آگاهی رسانی و اطلاع رسانی سلامت محور و ارتقای میزان دانش عمومی شهروندان را همواره اولویت خدمت قرار داده و به تبع آن اجرا و یا مشارکت در هر مراسمی که مبتنی بر این موارد باشد را بر خود وظیفه دانسته و از آن استقبال می کند.
مدیرکل سلامت شهرداری تبریز افزود: سرزنده بودن شهر با تنوع افکار و عقاید و گروه‌ها با مسائل اجتماعی جاری می شود و بهترین جامعه مدنی مربوط به گروه‌هایی است که با هم‌نوعان وحدت روحیه و رویه و انسجام و حضور در جامعه را به بهترین نحو ممکن عملی می کنند.
وی یادآورشد: در بخش سلامت، سازمان های مردم نهاد و خیریه زیادی فعال هستند و با حمایت و نظارت سازمانهای مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی در بخش سلامت و درمان و سازمان ورزش و جوانان در راستای حمایت از ورزش این بیماران، توانایی‌ها و موفقیت این عزیزان را بازتاب می کنند.
حسن زاده ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت چنین همایش هایی گفت: قطعا این مراسم در وحدت و همدلی متولیان سلامت با شهروندان موثر بوده و سبب بسط و تداوم مسایل اجتماعی و رفع نیازهای شهروندان خواهد بود.
وی ضمن تقدیر از فعالان سلامت، به افتتاح نمایشگاه هفته سلامت اشاره کرد و افزود: نمایشگاه هفته سلامت که با عنوان “سلامت ما، سیاره ما” نامگذاری شده است، با مشارکت و همکاری اداره کل سلامت شهرداری و مرکز بهداشت تبریز از فردا افتتاح می شود و تا آخر هفته در پارک بزرگ ائل گلی آماده استقبال دوستداران حوزه سلامت و شهروندان خواهد بود.