مشارکت آتش نشانی تبریز در مانور اسکان و درمان اضطراری
مشارکت آتش نشانی تبریز در مانور اسکان و درمان اضطراری

مشارکت آتش نشانی تبریز در مانور اسکان و درمان اضطراری صبح امروز، همزمان با شروع مانور اسکان و درمان اضطراری ۱۰ هزار نفری زلزله در تبریز، سازمان آتش نشانی نیز مانور عملیات امدادی و آتش نشانی خود را به مرحله اجرا گذاشت. به گزارش قلم پرس،، سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی و […]




مشارکت آتش نشانی تبریز در مانور اسکان و درمان اضطراری

صبح امروز، همزمان با شروع مانور اسکان و درمان اضطراری ۱۰ هزار نفری زلزله در تبریز، سازمان آتش نشانی نیز مانور عملیات امدادی و آتش نشانی خود را به مرحله اجرا گذاشت.

به گزارش قلم پرس،، سعید صالح نیا مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اعلام مشارکت تیم های امدادی این سازمان در این مانور گسترده گفت: سازمان آتش نشانی تبریز با مشارکت پنج تیم تخصصی عملیاتی در این مانور حاضر و خدمات امدادی و ایمنی خود را به مرحله اجرا گذاشت.

وی ادامه داد: به هنگام وقوع زمین لرزه، حوادث متعددی شهروندان را تهدید می کند که لازم است نیروهای امدادی و به ویژه آتش نشانان در اطفاء حریق و ارایه خدمات ایمنی بهینه به حادثه دیدگان تبحر و توانمندی لازم و کافی را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز، اساسی ترین اقدام این سازمان در زمان وقوع حادثه و به ویژه بحران های طبیعی را مهار و اطفاء حریق عنوان کرد و افزود: پس از وقوع زمین لرزه، احتمال نشت گاز، آتش سوزی و انفجار گاز بیشتر است و با اجرای این مانورها، آمادگی عملیاتی آتش نشانی برای کنترل و اطفاء حریق، تمرین و حفظ می شود.

وی افزود: برنامه های دیگر عملیاتی آتش نشانی در این مانور، نجات محبوسین داخل خودرو، آواربرداری، نجات از ساختمان های بلند مرتبه و عملیات ایمنی و اطفاء حریق بود که بخش مهم دیگر اقدامات عملیاتی آتش نشانی برای حفظ آمادگی و ارتقاء توانمندی در مواقع بحران را تشکیل می داد.

صالح نیا دیگر اقدام مهم این سازمان را تامین ایمنی چادرهای اظطراری در زمان بحران عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش عمومی ایمنی برای خانواده های ساکن داخل چادر، از دیگر اقدامات و خدمات ایمنی و آموزشی است که در مواقع بحران با آموزش حضوری و غیر حضوری انجام می گیرد.