مسابقات ارتش های جهان بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش کشورها
مسابقات ارتش های جهان بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش کشورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات غواصی ارتش های جهان را بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش کشورها عنوان کرد و گفت: این مسابقات در کنار جنبه نظامی و علمی، موجب استکام روابط کشورها می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسن خانزادی، در آئین افتتاحیه مسابقات غواصی […]

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات غواصی ارتش های جهان را بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش کشورها عنوان کرد و گفت: این مسابقات در کنار جنبه نظامی و علمی، موجب استکام روابط کشورها می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسن خانزادی، در آئین افتتاحیه مسابقات غواصی بین اللملی ۲۰۱۸ ارتش های جهان با اعلام اینکه کشورهایی از سه قاره بزرگ جهان با شرکت در این مسابقات، تعاملات خود را شروع کردند، گفت: مسابقات نظامی ۲۰۱۸ ارتش های جهان، تداعی کننده همکاری، تعامل و دوستی بین کشورهاست. دریا فرصتی بزرگی برای پیشرفت همه کشورهاست که این پیشرفت مرهون صلح و امنیت پایدار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش نیروی دریایی در تأمین امنیت دریاها، یادآور شد: امنیت دریا با حضور نیروهایی تأمین می شود که با ایمان، شجاع، دانشمند و باتجربه هستند و مهارت بالایی در اجرای فرامین فرماندهی دارند. محیط امن دریا نیازمند دوستی و فهم مشترک است نه کشورهای استکباری که دریا را محل زورگویی خود قرار داده اند.

وی بهره مندی از دریا را مستلزم داشتن تعهد و دانش دانست و گفت: دریا عرصه ای است که با مهارت و شجاعت غواصان نیروی دریایی می توان از برکات آن بهره مند شد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به شروع رقابت های غواصی بین الملل ۲۰۱۸ ارتش های جهان، گفت: با صلح و دوستی در دریایی رقابت هایی را برگزار می کنید که کشورها را از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به هم پیوند می دهد و بیگانگان در آن جایی ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مسابقات غواصی ارتش های جهان را بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش کشورها عنوان کرد و گفت: این مسابقات در کنار جنبه نظامی و علمی، موجب استکام روابط کشورها می شود به نحوی که از ۱۰ سال گذشته که این مسابقات برگزار می شود، می توان این تغییر را احساس کرد چرا که فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی و نیروهای مسلح کشورها بیش از پیش کنار هم هستند.

وی با تشکر از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و اداره بنادر و دریانوردی نوشهر به خاطر میزبانی شایسته این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: برای برگزاری این رقابت ها همکاری بسیار خوبی در جهت تأمین امکانات و تجهیزات صورت گرفته است و امیدواریم مسابقات بدون مشکل و با کیفیت بالایی برگزار شود.