مردم نیویورک در حمایت از فلسطینیان تظاهرات برپا کردند+فیلم
مردم نیویورک در حمایت از فلسطینیان تظاهرات برپا کردند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها پس از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، صدها نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز گذشته (شنبه- ۱۵ می) به خیابان‌های جنوب «بروکلین» نیویورک آمدند و با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند.     تظاهرات روز گذشته همزمان […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها پس از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، صدها نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روز گذشته (شنبه- ۱۵ می) به خیابان‌های جنوب «بروکلین» نیویورک آمدند و با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند.

 

 

تظاهرات روز گذشته همزمان با «یوم النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین) و تحت عنوان «دفاع از فلسطین» در نیویورک برگزار شد و گروههای مختلفی چون «در طول عمر ما»، «اتحاد برای فلسطین»، «برابری برای منطقه فلت‌بوش» و «صدای یهودیان برای صلح» از سازماندهندگان آن بودند که از حامیان فلسطین درخواست کرده بودند که در ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته به وقت محلی (۰۱:۰۰ بامداد روز یکشنبه به وقت تهران) راهپیمایی برگزار کنند.

طبق این گزارش، معترضان به قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان راهپیمایی خود را از پل «بی» شروع کردند که جمع زیادی از فلسطینیان در آن جا زندگی می‌کنند.

پیش از این نیز در تاریخ ۹ می (۱۹ اردیبهشت ماه)، طرفداران فلسطین، راهپیمایی مشابهی را در پل بی برگزار کرده‌ بودند.

طبق این گزارش، طرفداران مردم فلسطین، پرچم‌هایی را با نوشته‌هایی در حمایت از مردم فلسطین تکان می‌دادند و شعارهایی را در حمایت از آن‌ها سرمی‌دادند.

 

راهپیمایی روز گذشته در حمایت از مردم فلسطین درست چند روز پس از آن برگزار شد که حامیان فلسطین هفته گذشته در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در منهتن تظاهرات برپا کردند که منجر به بروز درگیری‌هایی نیز شد.

روز جمعه هفته گذشته، حامیان جنبش صدای یهودیان برای صلح نیز در حمایت از مردم فلسطین در میدان «گراند ارمی» راهپیمایی کردند و سپس به سمت منزل «چارلز شومر» رهبر اکثریت سنا رفتند و از او خواستند که تأمین مالی رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

خاخام «میریام گروسمن» عضو گروه صدای یهودیان برای صلح در بیانیه‌ای در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت: «این هفته بیش از یکصد فلسطینی کشته شدند که بیش از ۳۰ نفر آن‌ها کودک بودند. این اقدامات دولت اسرائیل توهین به مقدسات: رسوایی دربرابر خدا است. امنیت پایدار تنها با آزادی فلسطینیان حاصل می‌شود».

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل (۲۰ اردیبهشت ماه) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۳۹ شهید از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن رسیده است. همچنین بیش از ۷۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام نیز شامگاه شنبه گفت که به دستور «ابوخالد محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، منع آمد و شد در تل‌آویو و شهرهای اطراف آن برای دو ساعت از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی تا ساعت ۱۲ متوقف خواهد شد و پس از آن صهیونیست‌ها باید بار دیگر بر روی یک پا بایستند.

از طرف دیگر، آن طور که رسانه‌های  غربی گزارش کرده‌اند، نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان حملات هوایی خود به غزه، ساختمانی را هدف قرار دادند که دفتر چندین رسانه خارجی از جمله آسوشیتدپرس در آن قرار گرفته بود.

طبق این گزارش، حامیان فلسطین در ایالات متحده همچنین در صدد هستند تا امروز (یکشنبه) راهپیمایی را در ایالت «نیوجرسی» آمریکا برگزار کنند.

 

انتهای پیام/