مراکز اختصاصی بانوان در شهرهای جدید باید توسعه یابد
مراکز اختصاصی بانوان در شهرهای جدید باید توسعه یابد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مرکز اختصاصی بانوان در سطح کشور به خصوص شهرهای جدید باید توسعه و گسترش یابد. انسیه خزعلی روز جمعه در بازدید از مرکز کارآفرینی شهر جدید سهند، لزوم تقویت اقتصاد پایدار خانواده محور در شهرهای جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح توسعه مراکز […]


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مرکز اختصاصی بانوان در سطح کشور به خصوص شهرهای جدید باید توسعه و گسترش یابد.

انسیه خزعلی روز جمعه در بازدید از مرکز کارآفرینی شهر جدید سهند، لزوم تقویت اقتصاد پایدار خانواده محور در شهرهای جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح توسعه مراکز اشتغال جهت تامین اقتصاد پایدار خانواده محور در شهرهای جدید حرکت خوب و قابل تقدیری است.

وی ، کمبود مراکز اختصاصی بانوان را یکی از مطالبات اصلی شهروندان به خصوص در شهرهای جدید دانست و اظهار کرد: توسعه چنین مراکزی می تواند در اشتغال بانوان در کنار پرداختن به خانواده تاثیرگذار باشد.

خزعلی ادامه داد: راه اندازی مراکز کارآفرینی و اشتغال گروه های مختلف اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار راهبرد ویژه دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید است که در شهر جدید سهند به طور موفقیت آمیزی اجرا شده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور همچنین از کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس تبریز بازدید و از اقدامات ارزشمند این مجموعه قدردانی کرد و گفت: تجربه های خوب دختران این مجموعه می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر مجموعه های فعال در سطح کشور باشد.

خزعلی یادآور شد: امروز نیازمند تکثیر چنین مراکز پویا و خوش‌فکر در حوزه بانوان و دختران جامعه هستیم.

وی با بیان این‌که توانمندی و ظرفیت بالای بانوان و دختران دهه هشتادی کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس توانسته مخاطبان گسترده ای را در سطح منطقه جذب کند، گفت: ابتکارات جالب کانون در حوزه تولید نوشت افزار و کارگاه عروسک سازی جالب و نیازمند حمایت دیگر نهادهای فرهنگی است.