مخالفت مقاومت فلسطین با دریافت پول از یک کشور عربی برای قبول آتش‌بس
مخالفت مقاومت فلسطین با دریافت پول از یک کشور عربی برای قبول آتش‌بس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع عربی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از طریق طرف‌های میانجی پیشنهادی به مقاومت فلسطین ارائه کرده مبنی بر اینکه پس از آخرین حمله این رژیم به نوار غزه، مقاومت فلسطین از پاسخ موشکی خودداری کرده و پس از آن آتش‌بس برقرار شود. رژیم صهیونیستی همچنین گفته است […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع عربی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از طریق طرف‌های میانجی پیشنهادی به مقاومت فلسطین ارائه کرده مبنی بر اینکه پس از آخرین حمله این رژیم به نوار غزه، مقاومت فلسطین از پاسخ موشکی خودداری کرده و پس از آن آتش‌بس برقرار شود.

رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که در صورت موافقت مقاومت فلسطین با این پیشنهاد، تل‌آویو نیز با اعطای مبالغ مالی هنگفت و کمک‌های اقتصادی یک کشور عربی حوزه خلیج فارس موافقت خواهد کرد.

روزنامه «رأی الیوم» با اعلام این خبر نوشت که از محتوای این پیشنهاد چنین برمی‌آید که رژیم صهیونیستی می‌خواهد خود را صاحب آخرین حملات و پیروز نبرد جلوه دهد اما مقاومت فلسطین با این پیشنهاد مخالفت کرده و بر شروط خود اصرار دارد.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین همچنان بر تخلیه مسجدالأقصی از پلیس و نظامیان رژیم صهیونیستی، تضمین آزادی عبادی و نماز در مسجدالأقصی بدون هیچ محدودیتی و توقف جنایت علیه ساکنان محله شیخ جراح اصرار دارد و رژیم صهیونیستی نیز تاکنون این شروط را نپذیرفته است.

پیشتر نیز فرستاده ویژه آمریکا پیشنهادی درباره کاهش تنش‌ها به عنوان مرحله نخست آتش‌بس ارائه کرده و خواستار توقف حملات موشکی مقاومت به تل‌آویو در ازای توقف بمباران برج‌های غزه شده بود که به گفته منابع فلسطینی، مقاومت فلسطین این پیشنهاد را نیز رد کرده است.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۲۱۲ نفر از جمله ۵۸ کودک را به شهادت رسانده و ۱۲۳۵ نفر را زخمی کرده است. مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه و تل‌آویو را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار داده است.

انتهای پیام/م