لهستان از ترکیه پهپاد می‌خرد
لهستان از ترکیه پهپاد می‌خرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع لهستان از خرید شماری از پهپادهای رزمی ساخت ترکیه خبر داده است. به نوشته روزنامه «دیلی صباح» لهستان ۲۴ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه خریداری می‌کند. این مطلب را وزیر دفاع لهستان روز شنبه به  رسانه‌های این کشور اعلام کرده است. لهستان اولین کشور عضو ناتوست که […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع لهستان از خرید شماری از پهپادهای رزمی ساخت ترکیه خبر داده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» لهستان ۲۴ فروند پهپاد «بیرقدار» ساخت ترکیه خریداری می‌کند. این مطلب را وزیر دفاع لهستان روز شنبه به  رسانه‌های این کشور اعلام کرده است. لهستان اولین کشور عضو ناتوست که به این پهپادهای پیشرفته تجهیز می‌شود.

قرار است این پهپادها به موشک‌های ضد تانک مجهز شوند. لهستان قرار است در امور لجستیکی و آموزشی نیز از ترکیه کمک بگیرد. اولین محموله از این پهپادها سال ۲۰۲۲ عازم لهستان می‌شود.

وزیر دفاع لهستان در این باره گفت که این پهپادها رزمی است و خود را در نبردهای اخیر در اروپای شرقی به خوبی نشان داده است.قرداد این توافق قرار است در سفر آتی ریس جمهور لهستان با ترکیه منعقد شود. این پهپاد هم اینک در ارتش‌های جمهوری آذربایجان، قطرو اوکراین استفاده می‌شود.

بیرقدار توانایی پرواز ۲۴ ساعته و حمل ۱۵۰ کیلوگرم محموله را دارد. پهپاد بیرقدار توانایی پرواز در شب و روز را نیز داراست.

ارتش اوکراین  نیز برای اولین بار از پهپاد ترکیه‌ای بیرقدار تی بی-۲ برای ماموریت شناسایی در منطقه «دونباس» استفاده کرد. در نبرد اخیر باکو و ایروان، این پهپاد به مدد نیروهای جمهوری آذربایجان آمد.

انتهای پیام/