لزوم پیاده‌محور کردن معابر گردشگری منطقه ۸
لزوم پیاده‌محور کردن معابر گردشگری منطقه ۸

جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۸، با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و شهردار منطقه ۸ برگزار شد. به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان شهردار منطقه ۸ تبریز در این جلسه از این منطقه به عنوان ویترین شهر تبریز یاد کرده و گفت: شهرداری منطقه […]



جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۸، با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و شهردار منطقه ۸ برگزار شد.

به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان شهردار منطقه ۸ تبریز در این جلسه از این منطقه به عنوان ویترین شهر تبریز یاد کرده و گفت: شهرداری منطقه ۸ به دلیل واقع شدن در محدوده مرکزی و تاریخی شهر، علاوه بر شهروندان همه روزه میزبان گردشگران گرامی است و بر این اساس رسیدگی و ساماندهی به این منطقه باید در اولویت باشد.
وی بر مرمت و احیای بافت تاریخی شهر در کنار ایجاد محورهای پیاده‌راهی تاکید و بیان کرد: باید تمام توان خود را برای مرمت و احیای بافت تاریخی فرهنگی شهر متمرکز کرده و اکثر پروژه‌های شهری را در این منطقه اجرا کنیم تا شاهد شکوفایی گردشگری منطقه و شهر باشیم.
جانفشان به اهم پروژه‌های عمرانی و اقدامات انجام یافته منطقه ۸ در ماه‌های اخیر اشاره و توضیحاتی در خصوص اجرای آنها ارائه کرد.
در ادامه جلسه یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز بر برنامه‌ریزی شهرداری برای پیاده‌محور کردن برخی از معابر بافت تاریخی شهر تبریز اشاره کرده و گفت: در یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌ها و کارشناسی‌های انجام یافته، چند محور گردشگری در سطح شهر شناسایی شده‌ که اکثر این محورها در منطقه ۸ واقع شده‌اند و ما تلاش می کنیم این محورها را به کاربری غالب پیاده‌راهی تبدیل کنیم.
در ادامه جلسه سامان احمدزاده سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی انجام یافته شهرداری منطقه ۸، به تبیین پروژه‌های عمرانی و آسفالت‌ریزی مصوب این منطقه پرداخته و خواستار توجه به کیفیت اجرای پروژه‌ها شد.
در این جلسه اورنگ رسولی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸، گزارشی را در خصوص روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در دست اجرای منطقه ارائه کرد.