لزوم همکاری ضابطین قضایی با دستگاه قضایی از آغاز رسیدگی تا اجرای حکم
لزوم همکاری ضابطین قضایی با دستگاه قضایی از آغاز رسیدگی تا اجرای حکم
رییس دادگستری شهرستان بستان آباد گفت: ضابطین از زمان آغاز رسیدگی و کشف دلایل تا زمان اجرای حکم و احقاق حق باید در کنار دستگاه قضایی باشد و در همه این مراحل نیز سرعت و دقت نیز ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی حجت الاسلام جواد علیزاده در جلسه پیشگیری از وقوع جرم و تعامل با نیروی انظامی شهرستان اظهارداشت: ضابطین و مامورین انتظامی در کشف جرایم و جلوگیری از اطاله دارسی در محاکم نقش موثری دارند.

وی افزود: البته یکی از دلایل اطاله دادرسی و طولانی شدن روند رسیدگی در محاکم به دلیل عدم همکاری ضابطین بوده که باید این نقیصه رفع گردد.

وی تصریح کرد: ضابطین از زمان آغاز رسیدگی و کشف دلایل تا زمان اجرای حکم و احقاق حق باید در کنار دستگاه قضایی باشد و در همه این مراحل نیز سرعت  و دقت  نیز ملاک عمل قرار گیرد.

لزوم نظارت بر عملکرد ضابطین قضایی

علی محمودیان دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد نیز در این جلسه با بیان برخی موارد اطاله دادرسی در پرونده های قضایی که به دلیل اهمال و عدم پیگیری مراجع انتظامی ایجاد شده است از مراجع نظارتی و قضات مربوطه خواست بر عملکرد ضابطین بویژه در زمینه اجرای دستورات قضایی و احکام قضایی نظارت بیشتری داشته باشند.