لزوم توجه به موضوع مدیریت دارایی های فیزیکی
لزوم توجه به موضوع مدیریت دارایی های فیزیکی
آیین افتتاحیه ارزیابی مدیریت دارایی های فیزیکی با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و ارزیاب شرکت توانیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، آیین افتتاحیه ارزیابی مدیریت دارایی های فیزیکی با حضور مدیرعامل شرکت، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و ارزیاب شرکت توانیر رسول ابدالی به صورت حضوری و ارتباط کنفرانس ویدیویی با حسن حشمتی مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری و مدیریت دارایی های فیزیکی شبکه و تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در محل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد.

طی این مراسم عباس حسامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت دارایی ها در توسعه و بهبود عملکرد شرکت ها، اظهار داشت: همه ما در نگهداری اموال شریک هستیم، چرا که تمام تجهیزات جزو اموال عمومی هستند و شرکت توانیر و شرکت های زیر مجموعه آن به نمایندگی از مردم از تجهیزات نگهداری می کنند.
وی با بیان اینکه توجه به موضوع مدیریت دارایی های فیزیکی از جمله مسایلی بوده که در برق تبریز دارای اهمیت است، افزود: تبریز دارای یکی از قدیمی ترین شبکه‌های برق بوده، که از سال ۱۳۱۱ مشترک داشته و برخی تجهیزات فعال در شبکه از قدمت بالایی برخوردار هستند که حاصل نگهداری مناسب بوده و همچنین ازگذشته هر کجا تجهیزاتی نیاز به تعمیر داشته در سریع ترین زمان نسبت به تعمیر آن اقدام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه صنعت برق کشور یکی از سرمایه های بزرگ کشور بوده و نیازمند تحقق مسیر مدیریت دارایی های فیزیکی است، گفت: هدف اصلی وزارت نیرو تامین برق پایدار و مفید است و اگر در راستای تحقق این امر به درستی گام برداریم موجب افزایش کیفیت پایداری و افزایش عمر تجهیزات خواهد شد.

در ادامه این مراسم عبدالله جعفریان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گزارشی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه این شرکت به ۳ شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر به وسعت ۴ هزار و ۷۷۰ مترمربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار مشترک خدمات ارائه می دهد، گفت: در راستای استقرار  و فرهنگ سازی مدیریت دارایی های فیزیکی، کمیته های راهبری و کارگروه اجرایی در این خصوص تشکیل و دوره های آموزشی مرتبط برگزار و تغییرات ساختار سازمانی با الزامات مرتبط انجام شده است.
در ادامه این مراسم رسول ابدالی ارزیاب شرکت توانیر با بیان اینکه مدیریت دارایی های فیزیکی به معنای مدیریت سرمایه های ملی است، گفت: برق تبریز جزو شرکت های پیشرو در این زمینه بوده و عملکرد خوبی داشته است.
وی با اشاره به بازیافت ۲۸ میلیارد ریالی تجهیزات روشنایی معابر توسط شرکت برق تبریز تا پایان مرداد ماه، خاطرنشان کرد: صرفه جویی در هزینه ها در نتیجه بازیافت تجهیزات و مدیریت دارایی ها طی ۵ ماه آمار فوق العاده ای است.
در ادامه این مراسم حسن حشمتی مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری و مدیریت دارایی های فیزیکی شبکه و تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد طی ارتباط ویدیویی با بیان اینکه دنیای نگهداری و تعمیرات در حال تغییر و ارتقا است، اظهار کرد: مدیریت دارایی های فیزیکی یک وظیفه ملی بوده و باید از دارایی های موجود به خوبی استفاده کنیم تا به خارج از سازمان نیازمند نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت دارایی های فیزیکی به معنای خلق بالاترین ارزش از دارایی ها با کمترین هزینه است.

انتهای پیام/