لاوروف: آمریکا به‌دنبال استقرار نیروی بیشتر در لهستان است
لاوروف: آمریکا به‌دنبال استقرار نیروی بیشتر در لهستان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه شب گفت، آمریکا قصد دارد نیروهای نظامی بیشتری را در لهستان مستقر کند. به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف در کنفرانسی خبر در حاشیه «نشست قطب شمال» در ایسلند گفت: «به طور ویژه، برنامه [استقرار نیروی ناتوی بیشتر] مورد بحث قرار گرفت و […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه شب گفت، آمریکا قصد دارد نیروهای نظامی بیشتری را در لهستان مستقر کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف در کنفرانسی خبر در حاشیه «نشست قطب شمال» در ایسلند گفت: «به طور ویژه، برنامه [استقرار نیروی ناتوی بیشتر] مورد بحث قرار گرفت و روز گذشته در این‌باره از [آنتونی] بلینکن [همتای آمریکایی] توضیح خواستم».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «واشنگتن از برنامه‌ای برای استقرار بیشتر و چشمگیر نیروی نظامی در لهستان صحبت می‌کند که نقض مستقیم معاهده فاندینگ ۱۹۹۷ میان روسیه و ناتو است».

لاوروف در ادامه گفت: «امیدوارم کشورهای ناتو این را درک کنند که این مسئله‌ای دوجانبه نبوده و مستقیماً به تعهدات چندجانبه این بلوک در قبال روسیه مربوط است».

بلینکن و لاوروف بامداد پنجشنبه برای اولین بار در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کرده و اختلافات میان مسکو و واشنگتن را به بحث گذاشتند.

سخنگوی کرملین پس از انجام این دیدار با مثبت ارزیابی کردن آن گفت که این گفت‌وگوها به تحلیل روابط دو کشور کمک کرده اما روند عادی‌سازی روابط ساده نخواهد بود.

انتهای پیام/