قرنطینه خانگی تاکنون اجرا نشده است /همکاری مردم برای ماندن در خانه تاکنون خوب بوده است
قرنطینه خانگی تاکنون اجرا نشده است /همکاری مردم برای ماندن در خانه تاکنون خوب بوده است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی تاکنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده، گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است که همکاری مردم نیز تاکنون خوب بوده و در روزهای آینده نیز باید ادامه یابد.

محمدرضا پورمحمدی در سیزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادرهای پزشکی و درمانی و سایر دستگاه‌های مسئول در مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان، بر استمرار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای بویژه اجرای کامل طرح غربال‌گری سلامت، کنترل جدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان، تعطیلی مراکز پرازدحام و جلوگیری از تشکیل تجمعات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده تأکید کرد.

وی کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کرونا در دو سه روز گذشته، حاکی از اثربخشی سیاست‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بوده و تا زمان کنترل اساسی شرایط، اجرای این سیاست‌ها باید به صورت جدی ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اجرای جدی طرح غربال‌گری سلامت، گفت: با اجرای کامل این طرح، اقدامات آتی ستاد مقابله با کرونا، با چشم بازتر انجام خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به نگرانی شهروندان استان از تردد مسافران نوروزی، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با استان‌های مجاور، کنترل تردد در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی این استان‌ها به شدت انجام می‌شود و به جز موارد ضروری، اجازه تردد به مسافران داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی تاکنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده، گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است که همکاری مردم نیز تاکنون خوب بوده و در روزهای آینده نیز باید ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی از اجرای مصوبه تعطیلی بازارها و مراکز تجاری در شهرهای استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: فرمانداران مسئول اصلی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و شهروندان می‌توانند شکایات خود را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

پورمحمدی همچنین از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: انتشار برخی از اخبار و مطالب غیرواقعی و جهت‌دار، زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران مدیریت و مقابله با بیماری کرونا را زیر سوال می‌برد که مراجع ذی‌ربط باید با این اقدامات برخورد کنند.

وی با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با “شهید خدمت” محسوب شدن کسانی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: مرحوم محمد قلی‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز هم یکی از این افراد بود که با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، به عنوان “شهید خدمت” به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شود.

راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه پیگیری جدی اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را از سوی کمیته‌های تخصصی این ستاد خواستار شد و گفت: اساس تصمیمات این ستاد، بر مبنای تصمیمات ستاد ملی است.

انتهای پیام/