قدردانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مصر برای آتش‌بس غزه
قدردانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مصر برای آتش‌بس غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جمعه‌شب (دیشب)، ساعاتی پس از آتش‌بس جنگ با غزه، با «سامح شکری» همتای مصری تماس گرفت و از تلاش قاهره برای آتش‌بس تشکر کرد. اشکنازی در این تماس تلفنی بر علاقه‌مندی طرف اسرائیلی بر حفظ آرامش در غزه تأکید کرد. طبق گزارش وبگاه […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جمعه‌شب (دیشب)، ساعاتی پس از آتش‌بس جنگ با غزه، با «سامح شکری» همتای مصری تماس گرفت و از تلاش قاهره برای آتش‌بس تشکر کرد.

اشکنازی در این تماس تلفنی بر علاقه‌مندی طرف اسرائیلی بر حفظ آرامش در غزه تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، اشکنازی و شکری اقدامات لازم برای تسهیل عملیات بازسازی غزه در مرحله آینده را بررسی کردند.

اشکنازی از تلاش‌های قاهره برای حصول توافق آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.

وزرای خارجه مصر و رژیم صهیونیستی همچنین اهمیت هماهنگی دو جانبه و نیز هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین و شرکای بین‌المللی در خصوص تثبیت مواضع و تلاش برای تحقق صلح را مورد تأکید قرار دادند.

شامگاه روز پنجشنبه،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجی‌گری مصر موافقت کرد.‌

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که به شرط پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (دیروز) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

انتهای پیام/ص