فعالیت ۲۴۶ دفتر پیشخوان دولت در تبریز/ فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت
فعالیت ۲۴۶ دفتر پیشخوان دولت در تبریز/ فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

به گزارش قلم پرس از تبریز، داود بهبودیصبح امروزدر جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استان اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی و اپلیکیشن‌های متعدد در گوشی‌های هوشمند در بسیاری از موارد، مردم را از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت بی‌نیاز می‌کند و این تهدید هر روز پررنگ‌تر می‌شود. وی افزود: تهدید دیگر مقاومت […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، داود بهبودیصبح امروزدر جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استان اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی و اپلیکیشن‌های متعدد در گوشی‌های هوشمند در بسیاری از موارد، مردم را از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت بی‌نیاز می‌کند و این تهدید هر روز پررنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: تهدید دیگر مقاومت دستگاه‌ها و نهادهایی است که نمی‌خواهند خدمات خود را به این دفاتر منتقل کنند؛ به عنوان مثال هیچ الزام قانونی برای واگذاری تعدادی از خدمات شهرداری به دفاتر پیشخوان دولت وجود ندارد.

بهبودی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی مجوز فعالیت برای ۵۴۶ دفتر پیشخوان دولت صادر شده و در تبریز ۲۴۶ دفتر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که در سایر استان‎های کشور به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان دولت تعریف شده، در استان آذربایجان‌شرقی برای هر ۷ هزار نفر یک دفتر وجود دارد!

وی افزود: واضح است اعمال محدودیت‎ در اعطای مجوز منجر به شکل‌گیری فضای رانت و امضاهای طلایی خواهد شد و از لحاظ قانونی هم نمی‌توان جلوی صدور مجوز فعالیت برای تقاضاهای جدید را گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت تغییر فناوری‌ها زمان پایداری مشاغل رفته رفته کم رنگ تر می‎ شود و وظیفه دولت بسترسازی و تسهیل فضای کسب و کار است ولی در هیچ کسب و کاری مسئول سودآوری نیست؛ هرکس بر اساس فهم و دانش اقتصادی خود ممکن است به عرصه‌ای ورود یابد و موفق یا ناموفق شود.

در این جلسه تفاهم‌نامه واگذاری خدمات شهرداری تبریز به دفاتر پیشخوان دولت و درخواست انجمن صنفی برای تعیین فاصله استقرار این دفاتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶