فروش  ۳۰ هزار میلیارد تومان از املاک وزارت جهادکشاورزی/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای انجام  پروژه‌های عمرانی جهادکشاورزی
فروش  ۳۰ هزار میلیارد تومان از املاک وزارت جهادکشاورزی/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای انجام  پروژه‌های عمرانی جهادکشاورزی

فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از املاک وزارت جهادکشاورزی/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای انجام پروژه‌های عمرانی جهادکشاورزی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی برای انجام پروژه های عمرانی جهادکشاورزی خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی امشب در جلسه پیگیری مصوبات سفر […]


فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از املاک وزارت جهادکشاورزی/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی برای انجام پروژه‌های عمرانی جهادکشاورزی


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی برای انجام پروژه های عمرانی جهادکشاورزی خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی امشب در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در قالب سفر ریاست جمهور پروژه‌هایی مصوب شده که تأمین اعتبار آنها از سه محل اعتبارات استانی(که سالانه در قالب موافقتنامه استانی فی ما بین دستگاه ها و سازمان برنامه و بودجه تصویب می شود)، اعتبارات ملی( هر دستگاه برای انجام پروژه های خود اعتباراتی در قالب ابلاغیه هایی که بر مبنای توافق وزارت و سازمان برنامه و بودجه به تفکیک استانی دریافت می دارد) و اعتبارات وزارتخانه پیش بینی شده است.

وی افزود: از آنجایی که هیچ وزارتخانه ای اعتباراتی خارج از اعتبارات ملی ندارد و از طرفی بنا بر ادعای وزارت جهادکشاورزی مبنی بر تامین اعتبارات سفرهای استانی از سوی خود وزارتخانه با اتکا به بند ط تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پیش بینی شده بود مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان از املاک وزارتخانه به فروش رسیده و در این قالب هزینه شود که سهم در نظر گرفته شده برای استانها شامل ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز بابت افزایش سرمایه صندوق لحاظ شده است.

فتحی گفت: نظر به اینکه املاک به فروش گذاشته شده تاکنون مشتری دست به نقدی که تأمین کننده مبلغ مذکور باشد نداشته است، وزیر جهادکشاورزی تفاهمی با قرارگاه سازندگی منعقد نموده که در قبال انجام پروژه های تعریف شده از سوی وزارت جهادکشاورزی املاک مذکور پرداخت خواهد شد. پشتوانه قانونی آن نیز طبق بند ط تبصره ۱۸ و با کسب اجازه تهاتر از مجلس شورای اسلامی اخذ می شود که به صورت طرح دو فوریتی در مجلس مطرح شده و در صورت مصوب شدن ۷۲ ساعت بعد قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم پروژه های استان آذربایجان شرقی است و باید متناسب با این اعتبار پروژه عمرانی برای قرارگاه سازندگی در استان تعریف شود. این امر ظرفیت بزرگی برای بخش کشاورزی فراهم می آورد. بنابراین طرح هایی همانند آبخیزداری، آب و خاک، جاده دسترسی، کانال، قنوات، زیرساختهای شهرک های کشاورزی و … در این قالب تعریف شده و اعتبار آن بدین شکل تأمین خواهد شد.

فتحی با تاکید بر لزوم تفکیک این اعتبار از اعتبارات دیگر بیان داشت: باید این اجازه به استان ها داده شود تا قراردادهایی در قالب ادارات تابعه تا سقف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت جداگانه منعقد گردد و ارتباطی به اعتبارات ملی و استانی نداشته باشد در واقع سازمان طبق اعتبارات ملی و استانی به پیشبرد پروژه های خود پرداخته و برای این اعتبار نیز پروژه های جداگانه ای تعریف نماید.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر شامل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد می باشد، اظهار داشت: پروژه هایی همانند آب و خاک و آبیاری تحت فشار پروژه های مستمری هستند که قطعا دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اند بخشی از پروژه ها نیز بصورت صد در صد تکمیل شده و تحویل موقت داده شده است و اعتبارات درخواستی جهت مطالبات پیمانکاران است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: سازمانهای تابعه باید مطالبات درخواستی از محل اعتبارات وزارتخانه و ملی برای طرح ها را مشخص و طی نامه ای به سازمان جهادکشاورزی و سازمان برنامه بودجه ارسال کنند.

پایان پیام/