فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت و توسعه است/ ارسال ۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود
فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت و توسعه است/ ارسال ۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود
دبير اولين جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود گفت: فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت شهرها و دستیابی به نتایج مطلوب بود و باید در کنار کنار فرهنگ‌سازی به موضوع به هنر و هنر دوستان اهمیت دو چندانی داده شود.

به گزارش قلم پرس، آرزو مبصر در نشست خبری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود با بیان اینکه فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت شهرها و دستیابی به نتایج مطلوب است، اظهار داشت: در کنار کنار فرهنگ‌سازی باید به موضوع به هنر و هنر دوستان اهمیت دو چندانی داده شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، سطح دانش شهروندی و ارتقا بهبود زندگی شهروندی و پیوند بین شهروند و مشارکت شهروندان در ساخت یک شهر سالم است جزو اهداف و محورهای جشنواره است.

دبیر اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود  ادامه داد: هیئت بازبینی اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود پس از بررسی۵۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ اثر در بخش مسابقه و ۳ اثر در بخش جنبی را جهت حضور در اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود بدون اولویت معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود اضافه کرد : یکی از فضایل شهرداری، خدمت به فرهنگ و فرهنگ سازی است؛ با توجه به اینکه اهالی شهر سردرود هنرمند هستند باید نوعی الگوسازی در استان و شهرداری اطراف رواج پیدا کند و شهرداری در کنار فعالیت‌های خدماتی و عمرانی، می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ شهروندی انجام دهد.

مبصر ادامه داد : در قبال چنین هزینه‌هایی از سوی شهرداری انتظار می‌رود اطلاع رسانی خوبی نیز انجام بگیرد و موضوعات جشنواره بدین گونه باشد که نوعی چالش بین شهروندان شکل بگیرد و مشارکت‌های شهروندی را در فعالیت‌های شورا افزایش دهد.
دبیر اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهر سردرود در خصوص محورهای مطرح در جشنواره، گفت: موضوع سردرود پایتخت تابلو فرش دستباف جهان، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی ، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، مشارکت در صرفه جویی در منابع انرژی، حفظ فضای سالم، مدیریت زباله محورهای اصلی این جشنواره هستند.

وی تمرکز بر مسائل فرهنگی را از رویکرد های اصلی مجموعه شورای شهر و شهرداری سردرود دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول سال های گذشته تلاش کردیم تا با حمایت از فعالیت های فرهنگی قدمی هرچند کوچک در راستای توسعه فرهنگی این شهر برداریم.