فاز نخست تولید آلومینیوم بعد از ۲۰ سال در اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود/ دریافت ۱۳۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن در استان
فاز نخست تولید آلومینیوم بعد از ۲۰ سال در اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود/ دریافت ۱۳۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن در استان

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:نفلین سینیت در حجم بسیار بالایی در استان وجود دارد و این ماده یک محصول استراتژیک است در حال حاضر قرارگاه خاتم النبیا به عنوان مجری این پروژه در حال فعالیت است و طبق گزارش اعلام شده در اوایل سال آینده فاز نخست تولید آلومینیوم راه […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:نفلین سینیت در حجم بسیار بالایی در استان وجود دارد و این ماده یک محصول استراتژیک است در حال حاضر قرارگاه خاتم النبیا به عنوان مجری این پروژه در حال فعالیت است و طبق گزارش اعلام شده در اوایل سال آینده فاز نخست تولید آلومینیوم راه اندازی می شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان  عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که در طرح های صنعتی در حال اجرا رتبه اول کشور را داریم، اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا در استان وجود دارد که با اتمام این پروژه ها پیش بینی می شود در حوزه صنعت برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل جدید ایجاد شود که در این زمینه ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای این پروژه ها نیاز است.

وی افزود: در گزارش مرکز پایش اتاق ایران در سه ماه نخست امسال آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در بهبود فضای کسب و کار معرفی شده که امیدواریم علاوه بر حفظ این رتبه، فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

پرنیان ادامه داد: ۱۷۰ واحد صنعتی جدید در شش ماه گذشته با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر در داخل و خارج از شهرک های صنعتی افتتاح شده است.

وی با بیان این که در راه اندازی طرح های توسعه واحدهای صنعتی در جایگاه سوم کشور قرار داریم، گفت: در این زمینه با راه اندازی ۲۷۶ واحد صنعتی با چهار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای سه هزار و ۳۰۰ نفر در ۱۰ ماه گذشته فرصت شغلی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صدور مجوزهای سرمایه گذاری یعنی علاقمندی به سرمایه گذاری با دو هزار و ۲۶۹ مجوز سرمایه گذاری رتبه دوم را کسب کرده ایم.

پرنیان ادامه داد: در مجوزهای طرح توسعه با صدور ۱۹۴ جواز سرمایه گذاری جدید در رتبه نخست کشور قرار گرفته ایم که این موضوع نشان دهنده علاقمندی و امیدواری به حوزه های صنعتی است.

وی گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته حدود ۴۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که با بررسی مشکلات ۳۳۰ واحد صنعتی، مصوبات مورد نیاز برای رفع موانع انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: جلسات متعددی با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، شورای عالی سرمایه گذاری و کارگروه اقدام استان متشکل از دستگاه های اجرای تشکیل شده است.

رفع بخشی از مشکلات تولیدکنندگان با تخصیص اعتبارات ریاست جمهوری

پرنیان افزود: با توجه با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها سرمایه در گردش واحدهای صنعتی به شدت افزایش یافته که در حال حاضر عمده مشکل تولیدکنندگان تامین منایع مالی و تامین مواد اولیه است.

وی اظهار کرد: امیدواریم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به زودی به حوزه صنعت استان تزریق شود تا بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی برطرف شود.

افتتاح بزرگترین پروژه زیرساخت صنعتی کشور

پرنیان با اشاره به مشکلات چندین ساله سرمایه گذاران در خصوص تامین زمین های صنعتی تاکید کرد: دیروز بزرگترین پروژه زیرساخت صنعتی کشور در شهرک صنعتی شهید سلیمی اتفاق افتاد و اولین زمین صنعتی نیز به سرمایه گذار واگذار شد یعنی به عبارتی اکنون ۴۸۵ هکتار زمین صنعتی آماده تحویل به علاقمندان است.

وی اضافه کرد: در سایر شهرک های صنعتی نیز اقدامات خوبی انجام شده است و با توجه به آماده سازی هزار هکتار زمین صنعتی در استان، تا ۱۰ سال آینده مشکل زمین صنعتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در تامین انرژی برق مشکل داریم، گفت: در سفر ریاست جمهوری بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده که این موضوع بی نظیر است.

پرنیان افزود: عمده کمبود برق در شهرک صنعتی بعثت است که در این زمینه با تعبیه پست های برق مشکل کمبود انرژی برق برطرف خواهد شد.

فاز نخست تولید آلومینیوم در اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: فعال سازی معادن استان در دستور کار قرار گرفته است در این زمینه اختیارات شورای معادن به فرمانداران شهرستان ها محول شده و در هر شهرستان، جلسات کمیته معادن به صورت مرتب تشکیل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سال گذشته در حوزه معدن حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده بود و در پنج ماه گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اخذ شده این موضوع نشان می دهد توقعات از حوزه معدن در استان افزایش یافته است.

پرنیان گفت: نفلین سینیت در حجم بسیار بالایی در استان وجود دارد و این ماده یک محصول استراتژیک است در حال حاضر قرارگاه خاتم النبیا به عنوان مجری این پروژه در حال فعالیت است و طبق گزارش اعلام شده در اوایل سال آینده ( بعد از ۲۰ سال) فاز نخست تولید آلومینیوم راه اندازی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: پیگیر ایجاد شهرک پایین دستی آلومینیوم هستیم که در حوزه مس نیز این موارد را دنبال می کنیم بنا بر این اگر بتوانیم این دو پروژه مهم را در استان نهادنیه کنیم اقتصاد استان متحول می شود.

رابطه برد – برد در مراودات تجاری

وی افزایش ارتباط هیات تجاری و واحدهای تولیدی را موجب گسترش مراودات تجاری دانست و گفت: برنامه ریزی کرده ایم علاوه بر سفر هیات تجاری کشورهای مختلف مهم به استان، هیات تجاری ما نیز به کشورهای مورد نظر سفر کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که دیپلماسی تجاری در استان در دولت سیزدهم افزایش یافته است، افزود: برای تداوم و تثبیت تولید باید مسیر را برای توسعه صادرات هموارتر کنیم تا مراودات خوبی را با کشورهای خارجی داشته باشیم البته این ارتباط دو طرفه است به طوری که با افزایش مراودات تجاری، فعالان اقتصادی ما نیز می توانند از تکنولوژی های جدید بهره مند شوند بنا بر این مراودات برد – برد است.

انتهای پیام/


[ad_2]