عمل به قانون توسعه جامعه را به دنبال دارد/ دانشجو مسئولیت روشنگری و مطالبه گری را بر عهده دارد
عمل به قانون توسعه جامعه را به دنبال دارد/ دانشجو مسئولیت روشنگری و مطالبه گری را بر عهده دارد

فرماندار سراب، با بیان اینکه دانشگاه نبض جامعه بوده و علوم بروز در اختیار دانشجویان و مردم قرار می‌دهد، دانشجو باید توسعه و قانون‌مداری را برای اطرافیان خود پیام‌رسانی کند. گفت: دانشجو مسئولیت روشنگری و مطالبه گری را بر عهده دارد. به گزارش خبرنگار قلم پرس از سراب، ایرج ثقفی در همایش دانشگاه و قانون‌گرایی بابیان اینکه […]

فرماندار سراب، با بیان اینکه دانشگاه نبض جامعه بوده و علوم بروز در اختیار دانشجویان و مردم قرار می‌دهد، دانشجو باید توسعه و قانون‌مداری را برای اطرافیان خود پیام‌رسانی کند. گفت: دانشجو مسئولیت روشنگری و مطالبه گری را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار قلم پرس از سراب، ایرج ثقفی در همایش دانشگاه و قانون‌گرایی بابیان اینکه اسلام دینی اصلاح‌گرا بوده و دنبال هیچ‌گونه حذفی نبوده و این عمل همیشه در اعمال و رفتار امامان و قول آن‌ها حاوی این پیام است و ما باید این اصل را سرلوحه قرار داده و عبرت بگیریم. اظهار داشت: در دهه ۵۰ خورشیدی وظیفه دانشجویان انقلابی گری و بعد از انقلاب اسلامی حفظ دستاوردهای آن است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر را عصر بازگشت به قانون و قانون‌مداری است، افزود: درجایی که قانون حاکم بوده و به آن عمل می‌شود توسعه اتفاق می‌افتد، حال چرا ایران از این قافله عقب‌مانده است.

فرماندار سراب با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات باید نسبت به مقتضیات زمان تغییر کرده و پاسخگوی مشکلات روزمره باشد، اضافه کرد: اگر کسی یک‌قدم نسبت به موقعیت خود جلوتر برود به توسعه پایدار دست می‌یابد که شامل جامعه هم می‌شود و در این میان دانشجو، دانشگاه و قانون‌مداری لازمه یکدیگرند.

وی بیان کرد: قانون مثل ترازو بوده و برای سازمان‌دهی جامعه است اما گاهی عده‌ای حاضر به رعایت آن نبوده و از آن می‌گریزند، برخی اوقات هم عده‌ای تلاش دارند قانون خود را حاکم کنند، بر همین اساس بعضاً افراد دارای قدرت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی برای حفظ منافع خود قانون‌گریزی می‌کنند

ثقفی خاطرنشان کرد: توسعه حرکت از وضع موجود به‌سوی وضع بهتر است قوانین در ایران تصویب‌شده‌اند ولی الزامات آن وجود ندارد در ایران به شکل قوانین بهاداده می‌شود تا به محتوای آن‌ها.

وی بابیان اینکه اصول دستور کارگزاری ،قانون‌گرایی،پاسخگویی،شفافیت،ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی،رفع تبعیض،گردش آزاد اطلاعات راه‌های رسیدن به توسعه است.

فرماندار سراب با تأکید بر اینکه قانون بد بهتر از بی‌قانونی است، قانون نباید اجازه بعضی از کارها را بدهد، گفت: دانشگاه نبض جامعه بوده و علوم بروز در اختیار دانشجویان و مردم قرار می‌دهد، دانشجو باید توسعه و قانون‌مداری را برای اطرافیان خود پیام‌رسانی کند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی قافله تمدن و پیشرفت هرروز جلوتر می‌رود و ما هم باید به این قافله برسیم و در آخر همه ما باید به سمت قانون‌گرایی و قانون‌مداری و حفظ آن برویم، دانشجو مسئولیت روشنگری و مطالبه گری را بر عهده دارد و همه ما در مقابل خون شهدا پاسخگو بوده و هستیم