عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز آغاز شد
عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز آغاز شد

عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر و با برآورد اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد. احمد وحیدی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این خط گفت: اقدامات لازم برای تکمیل خط ۲ با استفاده از منابع فایناس دنبال و خط سه نیز با همت دولت […]


عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر و با برآورد اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد.

احمد وحیدی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این خط گفت: اقدامات لازم برای تکمیل خط ۲ با استفاده از منابع فایناس دنبال و خط سه نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری اجرا می‌شود.

وزیرکشور با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو تبریز با چند قطار فعال است، اظهار کرد: اجرای خط ۲ نیز شروع شده و اجرای خط سه با توجه به دسترسی به مناطق پرجمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا اکنون ۱۷ میلیارد تومان برای خط سه مترو واریز شده است.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شهر تبریز به لحاظ نوسازی ناوگان و خطوط مترو رخ می‌دهد امیدواریم با تلاش شهردار تبریز، نوسازی ناوگان سرعت بگیرد.

وحیدی با بیان اینکه امروز یکهزار دستگاه تاکسی نو وارد ناوگان شهر تبریز شد، گفت: امیدواریم این نوسازی ادامه پیدا کند و پنج هزار تاکسی جدید دیگر نیز وارد ناوگان شهری شود.

وی با اشاره به ضرورت ورود ۱۲۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تبریز، گفت: تاکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار شده است.

وزیر کشور اعلام کرد: برنامه ریزی لازم نیز برای ورود ۲۰۰ اتوبوس هم انجام شده است امیدواریم کارخانه هایی که برای تامین آن تعهد کرده‌اند، روند تولید اتوبوس را سرعت دهند و تامین ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در طول سال‌های آتی محقق شود.

 

یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز هم اعلام کرد: خط ۳ در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است، اعلام کرد: در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز ۱۱۰ میلیون در این خط نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط یک و ۲ و چهار نیز حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت های این خط بوده که بخش اعظمی از جابه‌جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.

وحیدکیا اعلام کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.