عمار الحکیم: ملت، دولت و مرجعیت عراق، حامی مسئله فلسطین هستند
عمار الحکیم: ملت، دولت و مرجعیت عراق، حامی مسئله فلسطین هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سیدعمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی الحکیم، وی پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست. در این دیدار که امروز در دفتر رهبر جریان […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سیدعمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی الحکیم، وی پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست.

در این دیدار که امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق و با حضور گروهی از سران ائتلاف نیروهای حکومت ملی و «احمد عقل»، سفیر فلسطین در بغداد برگزار شد، وزیر خارجه فلسطین، جزئیات تحولات اخیر در سرزمین‌های فلسطینی را شرح داد و از نقش عراق در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

الحکیم با تأکید بر اهمیت استفاده از پیروزی اخیر برای افزایش وحدت ملی و تعیین قطب نمای اختلافات به سمت رویارویی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی، خاطرنشان کرد، مسئله فلسطین با مرور زمان کهنه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان، تقویت جبهه داخلی و همکاری همه نیروهای فلسطینی است، افزود، جنگ اخیر نشان داد که با وجود همه مسائل و مشکلاتی که ملت‌ها به آن دچار هستند، مسئله فلسطین همچنان در وجدان عربی و اسلامی و انسانی زنده است.

رهبر جریان حکمت ملی با اشاره به اینکه علت این زنده بودن، برتری حق ملت مظلوم فلسطین در زمین و تاریخ و آینده فرزندانش است، با تکرار مواضع پیشین درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، بر حق فلسطینیان در داشتن کشوری مستقل و برخورداری از کرامت و حق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌هایشان تأکید کرد.

الحکیم در پایان خاطر نشان کرد، ملت، دولت، مرجعیت و فعالان اجتماعی عراق، حامی مسئله فلسطین هستند و این موضوع مورد اتفاق نظر همه گروه‌های و طیف‌های مختلف این کشور است.

انتهای پیام/م