علی‌اف: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطح قرار دارد
علی‌اف: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطح قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار امروز (سه‌شنبه) خود با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان در حال حاضر به بالاترین سطح خود رسیده است. بنا بر گزارش وبگاه «آز ویژن»، رئیس‌جمهور آذربایجان امروز در کشورش با […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار امروز (سه‌شنبه) خود با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان در حال حاضر به بالاترین سطح خود رسیده است.

بنا بر گزارش وبگاه «آز ویژن»، رئیس‌جمهور آذربایجان امروز در کشورش با وزیر خارجه ایران در خصوص طیفی از موضوعات دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، این مقام ارشد آذربایجان با تأکید بر روابط خوب دو کشور ایران و آذربایجان گفت: «قطعاً فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی در خصوص اوضاع جدید منطقه وجود دارد و قطعاً ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور خواهر هستند که می‌بایست تلاش‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کرده و برای دستیابی به یک صلح پایدار و طولانی در منطقه همکاری کنند و من اطمینان دارم که دولت ایران نیز همین رویکرد را دنبال می‌کند».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان دیشب (دوشنبه) وارد باکو شد، امروز (سه‌شنبه) با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و به گفت‌وگو نشست.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش و سطح مناسب روابط دو کشور در سال‌های اخیر، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور تاکید کردند. 

آخرین تحولات روابط دوجانبه، پروژه‌های مشترک اقتصادی، مشارکت ایران در مین روبی و بازسازی مناطق آزاد شده، آخرین تحولات اجرای بیانیه آتش بس بین ارمنستان و آذربایجان و تنش‌های مرزی اخیر بین دو کشور، کریدورهای ارتباطی، ارتباطات ریلی بین ایران، آذربایجان و ارمنستان، اجرایی شدن ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه و سایر مسائل مورد علاقه دو طرف از محورهای گفت‌وگو و رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور آذربایجان در این دیدار بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سفر راهی ایروان می‌شود تا با مقامات ارمنستان هم دیدار و گفت‌وگو کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م