عراق با عشق پا به میدان گذاشت/ استاد شهریار حکیم بود
عراق با عشق پا به میدان گذاشت/ استاد شهریار حکیم بود

امام جمعه موقت تبریز گفت: عراق در جریان پیاده‌روی اربعین پا به میدان گذاشت و دریای خروشان زائران را با تمام محرومیت‌ها به سینه فشرد. دشمن تلاش می‌کرد تا جزئیات را بزرگ نشان دهد ولی مردم عراق ارادتمندان و شیعیان امام حسین(ع) را در آغوش خود گرفت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل […]



امام جمعه موقت تبریز گفت: عراق در جریان پیاده‌روی اربعین پا به میدان گذاشت و دریای خروشان زائران را با تمام محرومیت‌ها به سینه فشرد. دشمن تلاش می‌کرد تا جزئیات را بزرگ نشان دهد ولی مردم عراق ارادتمندان و شیعیان امام حسین(ع) را در آغوش خود گرفت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن‌تن امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریر که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شکرا یا عراق شعار امروز ما در اربعین است زیرا عراق با عشق جلو آمد و دریای خروشان زائران را با تمام محرومیت‌ها به سینه فشرد. دشمن تلاش می‌کرد تا جزئیات را بزرگ نشان دهد ولی مردم عراق ارادتمندان و شیعیان امام حسین(ع) را در آغوش خود گرفت و تفرقه بین مردم ایران و عراق شکست خورد. 

وی افزود: از برادران عراقی و ستاد برگزاری اربعین امام حسین(ع) تقدیر و تشکر می‌کنم که از این سیل بزرگ ارادتمندان سیدالشهدا، بدون هیچ مشکلی میزبانی کردند. 

در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب هم به دشمن داده نشد

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ۳۱ شهریور سالروز آغاز دفاع مقدس است که هدف دشمن از بین بردن انقلاب اسلامی بود، گفت: یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم؛ حقیقتا جنگ سرنوشت کشور را تغییر داد و به همه نشان دادیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و کشوری که در ۲۰۰ سال اخیر فقط در حال تجزیه بود در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب هم به دشمن داده نشد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس خودکفایی دفاعی، ملی، اتکای ملی و استقامت مردمی و تربیت فرزندان آسمانی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: اگر مردم و مسوولان به ندا و تفکر حضرت امام توجه کنند قطعا دست طمعکاران و اجانب  همانطوری که نسبت به ایران را قطع شده قطع خواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: امروز سالروز سقوط رضا شاه پهلوی است؛ سپس انگلیس محمدرضا پهلوی را به تخت پادشاهی نشاند و با جنایت انگلیس او‌ را به جان مردم شیعه و مسلمان انداخت. 

وی به سالروز کشتار صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: سالروز جنایت صبرا و شتیلا است که در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۸۲ در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در لبنان به وقوع پیوست.جنایت صبرا و شتیلا علیه ساکنان این دو اردوگاه به مدت ۳ روز طول کشید و در جریان آن شمار زیادی از ساکنان آن؛ اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

استاد شهریار یک حکیم بود

امام جمعه موقت تبریز سالروز شعر و ادب فارسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استاد شهریار یک شخصیت ممتازی است که به زبان مبارک رهبر انقلاب یک حکیم است، گفت: حضرت آقا فرموده‌اند که یکی از علاقمندی‌های من در زندگی این بود که شما را زیارت کنم و وقتی شهریار نیز چشم‌اش به دست جانباز رهبر معظم انقلاب می‌خورد گریه می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه اگر نصرت، هدایت، فرج و گشایش الهی می‌خواهیم در گرو رعایت تقواست، گفت: تقوای الهی اصل حرکت انسان است و این یک مساله باارزشی است که در سعادت انسان نقش دارد و انسان اگر بخواهد به سمت تعالی و کمال برود باید تقوای الهی را رعایت کند. 

به گزارش فارس، روشن‌تن در ادامه افزود: توصیه به تقوا یکی از وظایف امامان جمعه است و بنده بیش از هر کسی نیازمند این تقوا هستم. 

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۶ برنامه سعادت بخش از سوی نبی اکرم(ص) گفت: نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که ای مردم تا قبل از اینکه مرگ به سراغ‌تان بیاید، توبه کنید. 

وی ادامه داد: هیچ کسی نمی‌داند که در کجا از دنیا خواهد رفت، مرگ ناگهانی به سراغ انسان می‌آید؛ فرصت تا از دست نرفته است توبه کنیم و نگوییم که من هیچ گناهی نکرده‌ام. 

روشن تن با بیان شعری از شهریار مبنی بر اینکه شباب عمر عجب با شتاب می‌گذرد، بدین شتاب خدایا شباب می‌گذرد، گفت: تا جوان هستید اعمال صالح جمع کنید. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: از دیگر توصیه‌های پیامبراکرم(ص) صدقه راه دیگر سعادت‌بخشی است و همچنین امر به معروف و نهی از منکر از دیگر عوامل سعادت‌بخشی می‌باشد. 

وی اذعان داشت: اگر جامعه دچار انسداد اخلاقی و انحرافاتی شود از ترک امر به معروف و نهی از منکر است. 

روشن‌تن در ادامه سخنان خود  برای امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان به خاطر نقاهت جزیی آرزویی سلامتی کرد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷