ظرفیت‌های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود/ جذب گردشگر به نفع عموم مردم است
ظرفیت‌های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود/ جذب گردشگر به نفع عموم مردم است

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند جامعه را پویا کرده و در تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، گفت: باید پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود. عابدین خرّم در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن های فعال در حوزه گردشگری استان […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند جامعه را پویا کرده و در تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، گفت: باید پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود.

عابدین خرّم در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن های فعال در حوزه گردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری، با اشاره به اینکه یکی از عوامل توسعه استان توجه به مساله گردشگری و توریسم است، افزود: باید با نگاه فرهنگی و پشتوانه علمی به این موضوع نگریست تا بتوان حق مطلب را نسبت به جایگاه و منزلت تبریز و استان ادا کرد.

وی ادامه داد: گذشته و تاریخ تبریز حاکی از آن است که یکی از اصلی ترین گلوگاه های گردشگری جهان در کشور اسلامی ایران بوده و دارای جایگاه ویژه فرهنگی در تاریخ است.

خرّم گفت: تبریز می تواند نقطه ثقل ارتباطات دیپلماسی در حوزه گردشگری در کشور باشد و در این راستا با ۱۲ سفیر کشورهای خارجی در استان دیدار کرده ایم.

وی اظهار داشت: اولین مساله مهمی که می تواند تبریز را در رسیدن به جایگاه اصلی خود کمک کند توجه به مساله جذب گردشگر است که در این حوزه کم توجهی شده و باید بخش خصوصی و دولتی تلاش کند جایگاه تبریز اعتلا و احیا شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با افزایش حضور گردشگر در استان عموم مردم از منافع آن برخوردار می شوند و باید تلاش شود نواقص این حوزه برطرف شود و نباید به وضع موجود راضی شویم.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه گردشگری، افزود: شرکت های جذب گردشگر در استان باید فعال شوند؛ تا بخش خصوصی وارد عمل نشود منابع دولتی تاثیرگذار نخواهد بود.

خرّم با اشاره به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز، اضافه کرد: تلاش می کنیم تعداد پروازهای خارجی به تبریز را افزایش دهیم و در راستا به دنبال افزایش تعداد شرکت های هواپیمایی در تبریز هستیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بعد از ۲۰ سال تعداد پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه تبریز در سال جاری بعد از شهرهای تهران، مشهد و شیراز در رتبه چهار کشوری قرار گرفت و میزان پرواز تبریز- نجف از ۱۰ تا ۳۰ شهریور نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر رشد داشته است.
 

[ad_2]