ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام است
ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است و با ظرفیت‌‌های فراوان خود در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام باشد. به گزارش قلم پرس،از جلفا، عابدین خرّم امشب در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های […]



استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است و با ظرفیت‌‌های فراوان خود در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام باشد.

به گزارش قلم پرس،از جلفا، عابدین خرّم امشب در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری هم ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد و این بخش نیز می‌تواند یکی از محورهای روابط این استان با کشورهای مختلف باشد.

وی اظهار داشت: ما ویتنام را کشوری مستقل می‌دانیم و دولت و ملت این کشور همواره در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران مواضع قابل قبولی داشته‌اند و روابط دو کشور رو به توسعه است.

سفیر ویتنام در ایران نیز با تبریک ثبت جهانی ژئوپارک ارس، گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد و ما در مذاکره با مدیران این منطقه، درخصوص زمینه‌های همکاری اقتصادی به توافق‌های خوبی رسیدیم.

کونوک هویی همچنین به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم و کریدور شمال جنوب و نقاط قوت فراوان در بخش‌های مختلف جزو استان‌های استراتژیک ایران است.

وی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام است، افزود: ویتنام و ایران روابط سیاسی خوبی دارند، اما روابط اقتصادی دو کشور در حد انتظار نیست و من به عنوان سفیر تلاش خواهم کرد که روابط دو کشور را توسعه دهم و در این راستا، آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.

پایان پیام/