ضرورت تجهیز شهرک های تازه تاسیس به کاربری های عمومی ترکیبی
ضرورت تجهیز شهرک های تازه تاسیس به کاربری های عمومی ترکیبی

شهردار تبریز با اشاره به احداث هشتمین پارک محله ای با کاربری های مختلف فضای سبز، ورزشی و فرهنگی در طی ۹ ماه گذشته، گفت: توزیع متوازن کاربری های عمومی در محلات یکی از اساسی ترین راهکارهای حل معضلات کلان شهری مانند ترافیک است. به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جریان مراسم افتتاح […]

شهردار تبریز با اشاره به احداث هشتمین پارک محله ای با کاربری های مختلف فضای سبز، ورزشی و فرهنگی در طی ۹ ماه گذشته، گفت: توزیع متوازن کاربری های عمومی در محلات یکی از اساسی ترین راهکارهای حل معضلات کلان شهری مانند ترافیک است.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جریان مراسم افتتاح و بهره برداری از پارک نیاوران و فرهنگسرای مرزداران با حضور اعضای شورای شهر، فرمانده پدافند هوایی منطقه شمالغرب و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: اجرای همزمان پروژه های عمرانی با کاربری عمومی در شهرک های تازه تاسیس از مهمترین نقیصه های چندین ساله تبریز محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: ضرورت دارد تمامی شهرک های تازه تاسیس به کاربری های عمومی ترکیبی مانند پارک، فرهنگسرا، فضای سبز، فضای تفریحی و ورزشی مجهز شوند که در همین راستا هشتمین پارک محله ای را امروز به بهره برداری رساندیم.

شهردار تبریز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲۰ پروژه احداث پارک محله ای با هدف بهره مندی بافت های کم برخوردار شهر تبریز افتتاح می شوند تا برای شهروندان برای بهره مندی از فضاهای تفریحی ورزشی مجبور به سفر درون شهری به سایر مناطق تبریز نشوند.

وی در ادامه سخنرانی خود به وضعیت نامناسب اقتصادی برای از سرگیری ساخت و سازها در سطح شهر تبریز پرداخت و متذکر شد: علی رغم کاهش درآمد شهرداری از محل صدور پروانه که بخش عظیمی از درآمد های شهرداری را شامل می شود، توانسته ایم با افزایش ساعات کاری منابع مالی اجرای پروژه های اساسی را شهر را تامین کنیم.

شهین باهر تصریح کرد: اجرای پروژه های عمرانی با پیوست فرهنگی، تفریحی، ورزشی و به همراه اجرای خدمات محله محور شهرداری تبریز می توان هزینه های تحقق مطالبات عمومی شهروندان را تا حد قابل توجهی کاهش داد، موضوعی که سال هاست مغفول مانده است.

وی اضافه کرد، دیگر زمان آن فرا رسیده تا شهروندان برای رفع مطالبات تفریحی، ورزشی و فرهنگی، تنها گزینه خود را پارک ایل گلی تبریز معرفی کنند و باعث ایجاد بار ترافیکی و ایجاد هزینه های کلان مدیریتی شود.

شهردار تبریز گفت: چندین پارک منطقه ای هم تراز با پارک ال گلی در سطح شهر تبریز احداث می کنیم که پارک بزرگ تبریز با کاربری های مختلفش تنها یکی از آنها خواهد بود.