صنعت چاپ درواقع یک هنرصنعت است/همه مسئولان باید کنار واحدهای صنعتی و تولیدی باشند.
صنعت چاپ درواقع یک هنرصنعت است/همه مسئولان باید کنار واحدهای صنعتی و تولیدی باشند.
استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ مکمل صنایع دیگر بوده و می‌تواند در توسعه صادرات، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی نقش بسزایی داشته باشد.

محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت چاپ و بسته‌بندی استان که در آستانه روز ملی صنعت چاپ تشکیل شد، افزود: صنعت چاپ و بسته‌بندی نقش ویژه‌ای در همه عرصه‌ها دارد و بویژه در عرصه اقتصادی، این صنعت می‌تواند موجب توسعه صادرات و عرضه محصولات باکیفیت در بازارهای داخلی و خارجی شود.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ تک‌بعدی نیست، افزود: این صنعت دارای وجهه هنری نیز هست و حضور مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت در این نشست نیز نشان می‌دهد که صنعت چاپ درواقع یک هنرصنعت است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت چاپ با فناوری‌های روز دنیا باعث دوام آن می‌شود،  اظهار داشت: اهل صنعت بودن فعالان این حوزه از عمده ویژگی‌های مهم صنعت چاپ در تبریز است.

پورمحمدی با اشاره به پیشگام بودن تبریز در صنعت چاپ، گفت: تبریز مایه سربلندی همه ماست و ما نیز باید برای سربلند نگه داشتن تبریز تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی در استان، گفت: همه مسئولان وظیفه دارند در شرایط کنونی در کنار واحدهای صنعتی و تولیدی باشند.

اعضای هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان نیز در این نشست مسائل و مشکلات این صنعت را مطرح کردند.

در این نشست برخی از مسائل صنعت چاپ و بسته‌بندی همچون مسائل مالیاتی، ایجاد ناحیه تخصصی صنعت چاپ و همچنین برخی از مشکلات شهرک صنعتی عالی‌نسب از جمله راه دسترسی به آزادراه پیامبر اعظم و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مستقر در این شهرک بررسی شد.

استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از واحد چاپ و بسته‌بندی هاتف در شهرک صنعتی عالی‌نسب بازدید کرد.

این واحد تولیدی در سال ۹۲ تاسیس شده و با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را با ظرفیت چاپ سالانه ۶ هزار تن مقوا و ۲۵۰ تن IML  فراهم کرده است.