صدها عراقی با تجمع در مرز اردن خواستار حرکت به سمت فلسطین شدند
صدها عراقی با تجمع در مرز اردن خواستار حرکت به سمت فلسطین شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها عراقی امروز (پنج شنبه) با حرکت از استان‌های مختلف این کشور در مرز با اردن تجمع کرده و خواستار اجازه عبور برای حرکت به سمت فلسطین اشغالی شدند. به نوشته وبسایت عرب۴۸، تجمع کنندگان خواستار عبور از خاک اردن برای یاری مردم غزه و بیت‌المقدس در برابر تجاوزات […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها عراقی امروز (پنج شنبه) با حرکت از استان‌های مختلف این کشور در مرز با اردن تجمع کرده و خواستار اجازه عبور برای حرکت به سمت فلسطین اشغالی شدند.

به نوشته وبسایت عرب۴۸، تجمع کنندگان خواستار عبور از خاک اردن برای یاری مردم غزه و بیت‌المقدس در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بودند. این تجمع به فراخوان فعالان عراقی در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

«نجم الساعدی» یکی از مشارکت کنندگان در این تجمع گفت که بیش از ۲۱ اتوبوس صدها نفر را از استان‌های جنوبی، غربی و بغداد به مرز اردن آورده تا آن‌ها را به اراضی فلسطین اشغالی منتقل کند.

به گفته وی اتوبوس‌ها از صبح زود امروز حرکت کرده و در استان الانبار تجمع کردند و از آن‌‌جا به سمت مرز اردن روانه شدند.

او گفت که آن‌ها از مقامات اردن خواهند خواست تا اجازه عبور از خاک این کشور و حرکت به سمت فلسطین را به آن‌ها بدهد تا به طور مسالمت‌آمیز علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و بیت‌المقدس اعتراض کنند.

هفته پیش نیز هزاران عراقی از طیف‌ها و گروههای مختلف با تجمع در میدان «التحریر» بغداد علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بیت‌المقدس شعار دادند. 

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه نیز هزاران اردنی برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت فلسطین با عزیمت به سمت مرز کشورشان در آنجا تجمع بزرگی برگزار کرده‌ و خواستار باز شدن مرزها برای پیوستن به فلسطینی‌ها در مقابله با رژیم صهیونیستی شدند.

در لبنان نیز ده‌‌ها تن از مردم این کشور با شکستن حصار امنیتی در مرز این کشور با فلسطین اشغالی به سمت اراضی اشغالی حرکت کردند که نظامیان صهیونیست به سمت آن‌ها آتش گشودند که در پی این اقدام، یک شهروند لبنانی به شهادت رسید.

یورش گسترده رژیم صهیونیستی به غزه امروز ده روزه شد و وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای این منطقه از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون را ۲۲۷ نفر از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و شمار زخمی‌ها را ۱۶۳۰ نفر اعلام کرده است.

انتهای پیام/