صادرات۱۱۷۷ دستگاه انواع تراکتور از تبریز به ۲۰ کشور جهان
صادرات۱۱۷۷ دستگاه انواع تراکتور از تبریز به ۲۰ کشور جهان
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از صادرات یک هزار و ۱۷۷ دستگاه انواع تراکتور به ۲۰ کشور جهان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مصطفی وحیدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این واحد عظیم صنعتی کشور از سوی اتاق بازرگانی تبریز، اولین اتاق بازرگانی کشور با نزدیک به یک دهه فعالیت در بیست و ششمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان صادرکننده نمونه آذربایجان شرقی انتخاب شد.

وی افزود: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران طی ۷ ماهه گذشته با صادراتی به ارزش ۲۱.۵ میلیون دلار که شامل انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته‌گری، ادوات و … می‌شود نقش اساسی در ارز آوری برای کشور داشته است.

وحیدزاده با اشاره به اینکه تراکتورسازی در همین مدت صرفاً از محل صادرات محصول نهایی خود یعنی تنها تراکتور ۱۴.۵ میلیون دلار ارز عاید کشور کرده است، گفت: این میزان ارز آوری به واسطه صادرات یک هزار و ۱۷۷ دستگاه انواع تراکتور به ۲۰ کشور جهان محقق شده است.

افزایش ۱۲۲ درصدی ارز آوری تراکتورسازی برای کشور

به گفته وحیدزاده صادرات تراکتور از منظر مبلغ ارزی ۱۲۲ درصد و از حیث تعداد ۵۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی با شرکتهای اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می کنند، دو شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت سنگین ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

این مجموعه در حال حاضر بالای ۹۵ درصد نیاز بازار داخلی و کشاورزان به تراکتور را تامین می کند و طی چند ماهه گذاشته گامهای موثری را برای خروج از تک محصولی بودن و توسعه فعالیتهای خود از جمله در بحث تولید خودروی تجاری برداشته است.

انتهای پیام/