شهردار تبریز: مدیران کلان در پایتخت با مشکلات کلانشهرها آشنا نیستند!
شهردار تبریز: مدیران کلان در پایتخت با مشکلات کلانشهرها آشنا نیستند!
شهردار تبریز گفت: مدیران کلان در پایتخت چندان با مشکلات کلانشهرها آشنا نیستند و باید با آنها برای حل این مشکل به گفتگو پرداخت.

یه گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار امروز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به حادثه فرونشست زمین در منطقه ولیعصر تبریز اظهار کرد: رانش زمین و فرونشست آن، پدیده های خاصی هستند که هرکدام دلایل مختلف خاص خود را دارند. احداث قنات و چاه های جذبی برای هدایت آب های سطحی به عنوان راه حلی برای جلوگیری از فرونشست زمین موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در بحث گودبرداری، فرونشست یا رانش زمین در مفهوم علمی آن وجود ندارد و به همین دلیل حادثه روی داده در ولیعصر تبریز، فرونشست زمین محسوب نمی شود؛ بلکه گود برداری غیر اصولی و بدون پایه در محل مذکور که در سال ۱۴۰۰ انجام گرفته، موجب ریزش شده است.

هوشیار در ادامه سخنان خود، با بیان وجود معضل فرونشست زمین در کلانشهرهای ایران اظهار کرد: کاهش آبهای زیرزمینی و پوسیدگی خاک، موجب فرونشست زمین در کلانشهرهای ایران است که به عنوان راهکار می توان احداث قناتها و چاههای جذبی برای هدایت آبهای سطحی را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آسفالت معابر مانع جذب آبهای سطحی می شود و شهرداری برای حل این موضوع، در بودجه امسال احداث چاه های جذبی را پیش بینی کرده است.

شهردار تبریز در خصوص حوادث مربوط به رانش زمین در تبریز هم تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر حادثه بخصوصی در زمینه رانش زمین نداشتیم، هر آنچه هم بوده عمدتا در شیب های تند اتفاق افتاده است که تا حد زیادی بدیهی است.

وی تاکید کرد: مدیران کلان در پایتخت چندان با مشکلات کلانشهرها آشنا نیستند و باید آنها را برای حل این موارد توجیه کرد.

هوشیار در زمینه برخی پروژه های نیمه تمام نیز بیان کرد: برخی پروژه های ما مانند پروژه صاحب‌الامر یا پروژه عتیق را باید راه و شهرسازی تکمیل کند. از همه اینها مهمتر، رینگ دوم تبریز است که در دست طراحی و اجراست و زمانی نزدیک به ۱۰ سال برای تکمیل آن لازم است.

شهردار تبریز در پایان خواستار تعریف این پروژه و تکمیل آن شد و گفت: اتوبان شهید کسایی عملا نقش خود به عنوان کنارگذر را از دست داده و تبدیل به معبر شهری شده و اجرای پروژه فوق بسیار ضروری است.

انتهای پیام/