شاه اردن خواستار آتش‌بس دائم در فلسطین شد
شاه اردن خواستار آتش‌بس دائم در فلسطین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن روز یکشنبه (دیروز) در کاخ الحسینیه میزبان رئیس مجلس سنا و تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های پارلمانی این کشور بود. وی در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌های عربی و بین‌المللی به منظور تبدیل آتش‌بس در اراضی اشغالی فلسطین به آتش‌بس دائمی و تلاش برای دستیابی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن روز یکشنبه (دیروز) در کاخ الحسینیه میزبان رئیس مجلس سنا و تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های پارلمانی این کشور بود.

وی در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌های عربی و بین‌المللی به منظور تبدیل آتش‌بس در اراضی اشغالی فلسطین به آتش‌بس دائمی و تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جهت تحقق حقوق مشروع فلسطینیان تأکید کرد.

عبدالله دوم گفت که هیچ جایگزینی برای راه‌حل «دو دولتی» جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر وجود ندارد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاه اردن همچنین درباره پیآمدهای رکود در روند سازش هشدار داد.

او تصریح کرد که اردن تمام ظرفیت‌ها و روابط دیپلماتیک خود را برای خدمت به آرمان فلسطین به کار می‌گیرد.

عبدالله دوم افزود که اردن به تلاش‌های خود برای حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس ادامه می‌دهد.

وی بر ضرورت تقویت پایداری ساکنان قدس و حمایت از آن‌ها و کمک به فلسطینیان ساکن نوار غزه جهت کاهش درد و رنج آن‌ها در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

اردن مطابق با توافقنامه صلح «وادی عربه» امضا شده با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴، نظارت بر امور دینی قدس را بر عهده دارد.

مارس ۲۰۱۳ نیز عبدالله دوم و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافقنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن حق قیمومیت و دفاع از قدس و اماکن مقدس در فلسطین به اردن اعطا شد.

انتهای پیام/ص