سهند  شهر خوابگاهی نیست/  لغو یکی از طرح های افتتاحی در  روز بهره‌برداری
سهند  شهر خوابگاهی نیست/  لغو یکی از طرح های افتتاحی در  روز بهره‌برداری

[ad_1] نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تقبیح این نگاه که شهرهای جدید نوعی خوابگاه سازی برای فقرا هستند، تأکید کرد: باید بهترین زیستگاه برای ساکنان و شهروندان شهرهای جدیدی چون سهند ایجاد شود و مردم این شهر باید در شرایطی حتی بهتر از تبریز زیست کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، […]

[ad_1]


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تقبیح این نگاه که شهرهای جدید نوعی خوابگاه سازی برای فقرا هستند، تأکید کرد: باید بهترین زیستگاه برای ساکنان و شهروندان شهرهای جدیدی چون سهند ایجاد شود و مردم این شهر باید در شرایطی حتی بهتر از تبریز زیست کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح الله متفکر آزاد ظهر  پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های شهر جدید سهند اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت شهر جدید سهند در حال رسیدن به عدد ۲۰۰ هزار نفر است، پیشرفت و توسعه آن موضوعی مهم و آینده نگرانه است.

وی با اشاره به لغو یکی از طرح های افتتاحی این شهر در همان روز بهره برداری خاطر نشان کرد: اینکه یک پروژه درست در روز افتتاح با بیان علت کنار گذاشته می شود، موجب اعتماد مردم به مجموعه اجرایی می شود و این در حالی است که کشور در سنوات گذشته چوب طرح ها و پروژه های چند افتتاحه را خورده چرا که برخی ها مصر بر افتتاح پروژه ها به هر قیمتی بوده اند.

این نماینده مجلس افزود: شهرهای قدیمی حول محور آب و شهرنشینی در آنها با رعایت همه مبانی و مبتنی بر اصول طبیعی خدمات شهری بنا می شدند اما در ایجاد شهرهای جدید باید مولفه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عوامل در کنار هم دیده شوند چرا که تنها یک مکان خوابگاهی ایجاد نمی کنیم و باید محیط ورزشی، تفریحی، فرهنگی و معماری مرتبط با ساختارهای زیست بوم ایرانی اسلامی در ایجاد شهرهای جدید در نظر گرفته شوند و خوشبختانه بسته افتتاحی امروز در شهر جدید سهند نیز واجد این مشخصه هاست.

وی با تقبیح این نگاه که شهرهای جدید نوعی خوابگاه سازی برای فقرا هستند، تأکید کرد: بر خلاف این تصور باید بهترین زیستگاه برای ساکنان و شهروندان شهرهای جدیدی چون سهند ایجاد شود و در این خصوص نباید سود دستگاه ها و سازمان ها از اجرای پروژه ها مد نظر باشد بلکه باید انتفاع مردم اولویت باشد و مردم سهند باید در شرایطی حتی بهتر از تبریز زیست کنند.

متفکرآزاد گفت: البته این مهم به معنی نادیده گرفتن حقوق روستاهای اطراف و مناطقی که پیشرفت سهند با آنها تعارضات و تضادهایی دارند، نیست و باید در اجرای پروژه ها و طرح های توسعه ای سهند موضوع حق الناس این مناطق نیز مد نظر باشد و نباید توسعه این شهر منجر به سلب آسایش و زندگی به حق مناطق پیرامونی سهند شود چون ساکنان این مناطق پیشتر بوده اند و این شهر جدید سهند است که همسایه آنها شده است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]