سفر وزیر بهداشت به تبریز/ افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در استان
سفر وزیر بهداشت به تبریز/ افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در استان

[ad_1] وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر یک روزه به تبریز، به همراه استاندار آذربایجان شرقی، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد. عین‌اللهی در این دیدار با بیان اینکه دولت سیزدهم در اوج کرونا، امور را تحویل گرفت، افزود: به لطف و مدد الهی و در شرایط تحریم […]

[ad_1]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر یک روزه به تبریز، به همراه استاندار آذربایجان شرقی، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عین‌اللهی در این دیدار با بیان اینکه دولت سیزدهم در اوج کرونا، امور را تحویل گرفت، افزود: به لطف و مدد الهی و در شرایط تحریم اقتصادی، از این بحران عبور کردیم.

وی اظهار داشت: در آن مقطع، تامین واکسن با مقاصد سیاسی دچار مشکل شده بود، اما با عزم ملی در دولت جدید، سیل واکسن به کشور وارد شد و در تولید واکسن به توفیقات چشمگیری دست یافتیم؛ مردم پای کار آمدند و در مدت کوتاهی در اوج بیماری دلتا، واکسیناسیون را محقق کردند.

عین‌اللهی با اشاره به اذعان سازمان ملل به موفقیت ایران در کنترل بیماری کرونا و تایید چند واکسن تولیدی ایران، گفت: پوشش واکسیناسیون در کشور تاکنون ۹۶ درصد دوز اول، ۸۶ درصد دوز دوم و ۵۷ درصد دوز سوم است.

وی همچنین تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه همگانی ۶ میلیون نفر، پیشرفت ۹۸ درصدی نسخه الکترونیکی، اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماران صعب‌العلاج و اجرایی شدن صندوق مربوطه و اجرای طرح دارویار بعد از حذف ارز ترجیحی را از اقدامات دولت مردمی در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد‌.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رشد جمعیت کشور در اثر سیاست‌های غلط به حدود یک درصد رسیده است، افزود: قرارگاه جوانی جمعیت پس از ابلاغ قانون مربوطه آغاز شده؛ شبکه درمان ناباروری را در کشور شروع کردیم که براساس آن ۹۰ درصد هزینه را دولت تامین می‌کند و بانوان باردار از ابتدا بیمه می‌شوند.

وی افزود: در یک سال گذشته ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ایجاد کردیم و در شبکه های بهداشت و درمان ۲ هزار خانه جدید اضافه می‌کنیم، همچنین در حوزه تکمیل تجهیزات اقدامات موثری آغاز شده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه استان ما همواره در حوزه بهداشت و درمان مرجع بوده و انتظار این بود که نقش آفرینی موثری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد، افزود: در دولت سیزدهم فصل نوین بهداشتی در استان آغاز شده است.

عابدین خرّم اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این دولت در مبارزه با کرونا همبستگی اجتماعی بین دولت و ملت بود، در مدت کوتاه ۲ ماه مراکز اصلی سراغ مردم رفتند و روند امیدافزایی ایجاد کرد.

وی گفت: در دوره کرونا تجهیزات درمانی دچار فرسودگی شد که یک بازسازی در این رابطه نیاز است. 

خرّم افزود: ۲۷۵۰ روستا در استان داریم و باید جمعیت آنها را حفظ کنیم. این هدف نیازمند تقویت امکانات بهداشتی و درمانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم به پیشرفت‌های پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: امروز از خارج برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند؛ البته در برخی رشته‌های راهبردی پزشکی باید برنامه‌ریزی شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه عدالت سلامت و بهداشت در دولت سیزدهم محسوس است، افزود: مدیریت کرونا افتخار کمی نیست که به باد فراموشی سپرده شود. زمانی که دولت را تحویل گرفتید، اوضاع وخیم بود اما اکنون به شکل مناسبی مهار شده است؛ همچنین در حال صادر کردن واکسن کرونا هستیم.

وزیر بهداشت وارد تبریز شد

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی به‌عنوان سومین عضو هیات دولت در هفته دولت امسال به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی و تجهیز بخش سلامت در شهرها و روستاهای مختلف استان بصورت همزمان، شرکت در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، میز خدمت و ارتباطات مردمی در محل مصلی اعظم امام خمینی(ره)، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و گفتگوی تلویزیونی با مردم استان مهمترین برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر یک‌روزه است.

[ad_2]