سرگردانی مردم در مراغه به خاطر راه اندازی نشدن سی تی اسکن بیمارستان سینا
سرگردانی مردم در مراغه به خاطر راه اندازی نشدن سی تی اسکن بیمارستان سینا

[ad_1] با گذشت ۶ ماه از خرید دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان سینا در مراغه، راه اندازی نشدن آن موجب سرگردانی مردم این شهر شده است . به گزارش قلم پرس،از مراغه، با آغاز کرونا بخش های جراحی و تصادفات بیمارستان امیرالمومنین مراغه به بیمارستان سینای این شهر منتقل شد، اما نبود دستگاه سی […]

[ad_1]


با گذشت ۶ ماه از خرید دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان سینا در مراغه، راه اندازی نشدن آن موجب سرگردانی مردم این شهر شده است .

به گزارش قلم پرس،از مراغه، با آغاز کرونا بخش های جراحی و تصادفات بیمارستان امیرالمومنین مراغه به بیمارستان سینای این شهر منتقل شد، اما نبود دستگاه سی تی اسکن از مشکلات اساسی مردم در این بیمارستان بود.

مراجعه کنندگان به این بیمارستان از مراغه و شهرهای همجوار پس از انجام معاینات اولیه برای انجام سی تی اسکن مجبور هستند به بیمارستان شهید بهشتی این شهر مراجعه کنند.

اردیبهشت ماه امسال دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به مرکز آموزشی درمانی سینا در مراغه خریداری شده است.

این دستگاه با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و مشارکت دانشکده علوم پزشکی به این بیمارستان منتقل شده است.

با گذشت ۶ ماه هنوز خبری از راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سینای مراغه نیست و مردم همچنان برای انجام اسکن مجبور به مراجعه به بیمارستان شهید بهشتی هستند.

روز پنج شنبه ۱۵ نفر به خاطر تصادف به مرکز آموزشی و درمانی سینا مراجعه کرده‌اند و آنهایی که نیاز به سی تی اسکن داشتند برای انجام این کار به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شده‌اند.

آمار ها نشان می دهد بیمارستان سینای مراغه در ماه به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان شهر‌های جنوب استان آذربایجان شرقی خدمات اورژانس و برای بیش از یک هزار نفر خدمات بستری و جراحی ارائه می‌کند.

 دستگاه سی تی اسکن یکی از مهمترین نیاز‌های تصویربرداری پزشکی این بیمارستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، گفت: مشکل دزیمتری و تایید نشدن آن توسط مرکز بهداشت عامل راکد ماندن دستگاه سی تی اسکن خریداری شده بیمارستان سینای مراغه است.

الهوردی ارجمند با بیان اینکه بیشتر مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی بیماران رتومایی و حادثه دیده هستند، افزود: راه اندازی این دستگاه از اولویت‌های دانشکده علوم پزشکی است.

وی اضافه کرد: تلاش بخش خصوصی و دانشکده حل مشکلات فنی و راه اندازی سریع این دستگاه است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷


[ad_2]