سازمان های مردم با ارائه راهکار به مسئولان برای بهبود وضعیت دریاچه کمک کنند
سازمان های مردم با ارائه راهکار به مسئولان برای بهبود وضعیت دریاچه کمک کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در آگاهی رسانی به مردم، از آنها خواست وضعیت دریاچه ارومیه را به خوبی تبیین کنند.

به گزارش قلم پرس، تراب محمدی در نشست سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست استان، گفت: بیش از ۸۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در سه استان واقع در حوضه دریاچه ارومیه حفر شده است که نشان دهنده عدم نظارت دقیق در این زمینه است.

وی افزود: مسئولان و مردم باید در احیای دریاچه ارومیه همراه هم باشند و سازمان های مردم نهاد نیز در فرهنگ سازی برای تحقق این همراهی نقش موثری دارد.

محمدی افزود: سازمان های مردم نهاد باید متکی به پژوهش های علمی تاییدشده درخصوص وضعیت دریاچه ارومیه اظهار نظر کنند و با ارائه راهکار به مسئولان کمک کنند تا وضعیت دریاچه بهبود یابد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در این جلسه گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای مجلس برای مطالبه گری است نه مچ گیری.

روح الله متفکر آزاد گفت: موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی و فراملی است و فارغ از نتیجه تحقیق و تفحص، سیر احیای دریاچه که متاسفانه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ متوقف شده بود، باید ادامه یابد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: موضوع دریاچه ارومیه به همه مردم و مسئولان مربوط است و سازمان های مردم نهاد باید در این راستا فرهنگ سازی کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان های مردم نهاد به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود درخصوص وضعیت دریاچه ارومیه پرداختند.