امروزه توسعه شهرها با زیرساخت های لازم مفهوم خود را تکمیل می کند
امروزه توسعه شهرها با زیرساخت های لازم مفهوم خود را تکمیل می کند
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امروزه توسعه شهرها با زیرساخت های لازم مفهوم خود را تکمیل می کند. زیرساخت هایی همچون فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، ترافیک، مسیرهای دوچرخه، پیاده راه ها ملاک اولیه و شاخص های ارزیابی شهرها قلمداد می شوند.

به گزارش قلم پرس، سعید نیکوخصلت در آئین بهره‌برداری از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ تبریز، اظهار کرد: امروزه توسعه شهرها با زیرساخت های لازم مفهوم خود را تکمیل می کند. زیرساخت هایی همچون فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، ترافیک، مسیرهای دوچرخه، پیاده راه ها و … ملاک اولیه و شاخص های ارزیابی شهرها قلمداد می شوند.

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی ادامه داد: در کنار این زیرساخت ها، باید سرمایه های نمادین نیز در جایگاه خودشان به خوبی نقش ایفا کنند. در پروژه فرهنگی و اجتماعی فرهنگسرای استاد علی نظمی سعی کردیم با نامگذاری این پروژه به نام استاد نظمی، به ساحت این استاد بزرگوار ادای احترام کنیم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: استاد نظمی در سن ۹۴ سالگی از افراد نادر روزگار هستند و نفس شان برای شهر ما غنمیت است.

او با بیان اینکه مرزدران به عنوان یک شهرک جدید نیازمند بافت جدید است، گفت: نیاز است تا شهروندان ساکن در این شهرک جدید، فضاهایی برای سازگاری و تعاملات اجتماعی پیدا کنند و فضاهای فرهنگی و ورزشی در این شهرک افزایش پیدا کند.

نیکوخصلت اظهار کرد: با وجود اینکه در قسمت شرقی و شمالی این فرهنگسرا هنوز ساخت و سازی صورت نگرفته اما خوشبختانه این پروژه فرهنگی به اتمام رسیده که این اتفاق را به فال نیک می گیریم.

او افزود: رویکرد شهرداری تبریز در زمینه فرهنگی قابل تقدیر بوده است و من از بخش های عمرانی، فرهنگی، روابط عمومی، مالی و همه تلاشگران شهرداری منطقه ۵ قدردانی می کنم و بابت احداث این فرهنگسرا به شهروندان ساکن در شهرک مرزداران تبریک می گویم.