رویکرد تحقق شهر هوشمند در تبریز ضروری است
رویکرد تحقق شهر هوشمند در تبریز ضروری است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در سازمان فناوری و بازدید از واحدهای مختلف سازمان و مرکز داده شهرداری تبریز، در جریان فرآیند کاری این سازمان قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام رسول برگی در جریان این بازدید، رویکرد تحقق شهر هوشمند را در تبریز ضروری دانست‌ و گفت: هر اقدامی که منجر به ارتقای سطح ارایه خدمات به شهروندان و افزایش کیفیت زندگی آنها شود، بی‌تردید مورد حمایت شورا خواهد بود.

وی افزود: امروز می‌بینیم در سایه توسعه خدمات الکترونیکی، حضور مردم در حوزه شهرسازی کم شده اما باید صد درصد خدمات الکترونیکی شود. از این رو ضروری است تا در این راستا حرکت کنیم و به اهداف شهر هوشمند دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام برگی تصریح کرد: امیدواریم شاهد عملی شدن همه برنامه‌ها در دوره ششم شورای اسلامی شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انجام ابتدایی‌ترین خدمات شهری در گرو اجرای شهر هوشمند است و سازمان فاوا باید نظام مدیریت شهری از این منظر را در دست بگیرد.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به این‌که تعداد زیادی سامانه‌ در شهرداری تبریز وجود دارد، از مدیران سازمان فناوری خواست تا به‌دنبال ایجاد یکپارچگی در سامانه‌های شهرداری باشند.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است زیرساخت‌های لازم در ارائه خدمات بهینه به شهروندان توسط فاوای تبریز به بهترین شکل ممکن تامین شود.

حجت‌الاسلام برگی افزود: خدمات هوشمندسازی این سازمان، متوجه حال شهروندان می‌شود و هرچه در مسیر هوشمندسازی، فرآیندسازی و پیشبرد امور در بستر الکترونیک حرکت کنیم، به ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جلوگیری از فساد نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، برخورداری از نیروی انسانی توانمند و متخصص است، اظهار کرد: بدون شک با بهره‌گیری از ظرفیت چنین نیروی انسانی می‌توان خدمات متنوع‌تر و مناسب‌تری به بدنه مدیریت شهری و شهروندان ارائه کرد.