رونمایی از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک در تبریز/ درخت جلبکی که به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می کند
رونمایی از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک در تبریز/ درخت جلبکی که به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می کند

[ad_1] معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک ایران‌ساخت رونمایی کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ظهر امروز از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک ایران‌ساخت رونمایی کرد.  این دستگاه ایران‌ساخت، به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می کند و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می شود. این محصول […]

[ad_1]


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک ایران‌ساخت رونمایی کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ظهر امروز از دستگاه تصفیه هوای بیولوژیک ایران‌ساخت رونمایی کرد. 

این دستگاه ایران‌ساخت، به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می کند و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می شود. این محصول ایران‌ساخت از قابلیت پالایش، تصفیه و حذف انواع آلاینده‌ها از جمله گازهای فرار، فلزات سنگین سموم، ریزگردها و سایر آلاینده های زیست محیطی تا اندازه مؤثری برخوردار است.

حجم هوای ورودی این محصول ۳۷هزار متر مکعب در سال بوده که معادل انتشار اکسیژن توسط ۱۵۰ اصله درخت جوان بوده و میزان ۶۶۰ کیلوگرم گاز کربن دی اکسید در سال را تثبیت می‌کند.

دو پروژه تصفیه پساب های صنعتی و تولید آلی غنی شده با اسپیرولینا دو پروژه دانش بنیان در حال توسعه توسط این شرکت دانش بنیان است. غنی کننده محصولات لبنی است در حال حاضر در برخی از محصولات پروتئینی از نیترات استفاده می شود که سرطان زا است، اما این محصول سالم می تواند جایگزین آنها شود.

در شرکت دانش بنیان زیست اندیشان بهفر آذربایجان به طور مستقیم ۷ نفر فعال هستند و برای بیش از صدها نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. این شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور مجوز سازمان غذا و دارو را اخذ کرده است تا شرکت های مواد غذایی از این محصولات استفاده کنند.

 

انتهای پیام/


[ad_2]