رشد ۲ هزار درصدی ترددهای مرزی در نوروز/  ورود ۹ هزارخارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی به ایران
رشد ۲ هزار درصدی ترددهای مرزی در نوروز/  ورود ۹ هزارخارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی به ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی استان خبر داد. اروجعلی علیزاده  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد:  از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین امسال تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی استان به ثبت رسیده […]



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد:  از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین امسال تردد ۲۳ هزار و ۷۹۵ نفر مسافر در پایانه‌های مرزی استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: تردد این تعداد مسافر از طریق پایانه‌های مرزی با توجه به شیوع کرونا و نبود ترددهای مرزی مسافری, امسال با رشد ۲ هزار درصدی در مقایسه با سال قبل برخوردار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از کل مسافران ۱۰ هزار و ۳۶۳ نفر از مبادی مرزی آذربایجان‌شرقی وارد کشور شده‌اند، اضافه کرد: در همین مدت ۱۳ هزار و ۴۳۲ نفر نیز از دو پایانه مرزی استان اقدام به خروج از کشور کرده‌اند.

ورود بیش از ۹ هزار نفر خارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی به ایران

علیزاده، ملیت مسافران یاد شده را نیز برایمان به تفکیک ایرانی و خارجی پایش کرد و گفت: از کل مسافران مرزی آذربایجان‌شرقی, ۱۴ هزار و ۳۳۰ نفر ایرانی و ۹ هزار و ۳۰ نفر نیز خارجی بودند.

این مقام ارشد آذربایجان‌شرقی در حوزه حمل و نقل درباره تفکیک مسافران دو پایانه مرزی مستقر در محدوده استان متذکر شد: سهم پایانه مرزی جلفا از حدود ۲۴ هزار مسافر یاد شده در این مدت ۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر و سهم پایانه نوردوز ۱۰ هزار ۵۱۸ نفر مسافر است.

وی به آمار ۶۷ درصدی مسافران خارجی و ۳۳ درصدی مسافران ایرانی پایانه مرزی جلفا اشاره و تصریح کرد: این مبدأ مرزی در این مدت پذیرای ورود و خروج ۸ هزار و ۴۶۱ نفر مسافر خارجی و ۴ هزار و ۳۸۱ نفر ایرانی به کشور بوده است.

علیزاده،  آمار ترددی مرز نوردوز را این‌گونه عنوان داشت: از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین, ۴ هزار و ۶۹۱ نفر ایرانی از این مرز وارد کشور و ۵ هزار و ۲۵۸ نفر ایرانی از کشور خارج شده‌اند که باید ورود ۲۸۹ نفر و خروج ۲۸۰ نفر مسافر خارجی را به آمار این پایانه مرزی افزود.

تردد بیش از ۵ هزار دستگاه کامیون از مرزها آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گریزی نیز به بخش تجاری پایانه‌های مرزی استان زد و از تردد ۵ هزار و ۴۳۹ دستگاه کامیون از ۲۵ تا ۱۰ فروردین از طریق مبادی مرزی استان خبر داد و یادآور شد: ۲ هزار و ۷۸۸ دستگاه از این تعداد از مرز نوردوز و ۲ هزار و ۶۵۱ دستگاه از طریق جلفا اقدام به ورود و خروج از ایران کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴