رسانه‌ها تحولات و پیشرفت‌های استان را از نزدیک ببینند و به اطلاع مردم برسانند
رسانه‌ها تحولات و پیشرفت‌های استان را از نزدیک ببینند و به اطلاع مردم برسانند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: قطار پیشرفت کشور پس از چند سال رکود، در دولت سیزدهم شروع به حرکت کرد و تحولات خوبی در حوزه های مختلف اتفاق افتاده است که از رسانه‌ها می‌خواهیم به صورت میدانی این تحولات را مشاهده کنند و به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: با شناسایی نقاط بالقوه و هسته های تحول آفرین، احصای چالش ها و فرصت های استان، تغییر رویکرد و برنامه ریزی برای اتمام پروژه ها در این دولت اتفاق افتاده که با تحقق اهداف، سیمای اقتصادی استان شاهد تغییر و تحولی اساسی و محسوس خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت آیت الله رییسی گفتمان خود را بر پایه عدالت و جمهوریت بنا نهاده که در بستر پیشرفت محقق می شود و این دولت با افتخار خود را خادم ملت می داند و فسادستیزی، قانونگرایی و پرهیز از اشرافی گری را سرلوحه قرار داده است.

خرم با بیان اینکه خبرهای مایوس کننده دردی از استان دوا نمی کند، درکنار نقاط ضعف نقاط قوت را هم بگویید، اظهار کرد: دولت در تامین نیازمندی های معیشتی به مشکل برنخورده و بدون توقف تمام نیازهای کشور در تمام حوزه ها را تامین کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم افتاده و مردم می بینند در ۱۰ سال قبل کمتر از۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی تبریز اضافه شد اما تنها در سالجاری ۲۳۵ دستگاه تحویل این ناوگان شده و قرارداد نوسازی ۴۰۰ دستگاه تاکسی نیز بسته شده است.

خرم گفت: در شهر تبریز ۶۷ طرح نیمه تمام بزرگ وجود داشت که با هماهنگی، این طرح ها بهره برداری شده و یا در حال اتمام هستند و تبریز در آستانه تحول اساسی در تمامی حوزه هاست.

سه هزار و ۳۰۴ طرح عیدانه دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: به مناسبت دهه فجر امسال سه هزار و ۳۰۴ طرح با سرمایه گذاری ۱۳ هزار ۷۹۹ میلیارد تومان و ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو در استان افتتاح می شود.

وی گفت: طرح های آماده افتتاح شامل ۲ هزار و ۳۹۴ طرح شهری و ۹۱۰ طرح روستایی است.

خرم با اشاره به اینکه این طرح ها ۹ هزار و ۲۹ فرصت شغلی در شهرها و چهار هزار و ۶۰۳ فرصت شغلی در روستاها ایجاد می کند، گفت: دهه فجر امسال ۱۸ طرح هم با ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

هفت سد تا پایان ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی آبگیری می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهوری به استان، بیشترین توجه به حوزه آب و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه پیش بینی شد، گفت: هفت سد که دو مورد از آن بدون توجه به موضوع انتقال آب و پایاب سد آبگیری شده بود تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور کامل آبگیری می شود.

وی اعلام کرد: آب سد گرمی چای نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ به میانه می رسد و تصفیه خانه نیز در همین مدت تکمیل خواهد شد.

تبریز در ۲ سال بعدی قطعی آب نخواهد داشت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حالیکه آب تبریز در سال ۱۴۰۰ قطعی های مکرر داشت با برنامه ریزی در دولت سیزدهم، آب این شهر در تابستان امسال به جز یک مورد در یکی از شهرک ها قطعی نداشت و با افتتاح مخزن ۱۵۰ هزار متر مکعبی آب این شهر در دو سال بعدی پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه های آبی دولت، تنش آبی در ۱۵ شهر استان به هفت شهر کاهش یافته و این تعداد نیز سال آتی به صفر می رسد، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع و فاینانس برای انتقال آب ارس به تبریز تعریف شده است.

وی افزود: در حالیکه ظرف ۱۰ سال ۳۵ کیلومتر از این خط کار شده بود امروز ۱۰۰ کیلومتر در دست اجراست و همه کارگاه ها فعالند.

۲هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی اطراف ارس به خاک کشور برگشت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رودخانه مرزی ارس در طرف ایران موجب فرسایش خاک شده بود از این رو ساحل سازی در این منطقه را شروع کردیم و در سایه اقدامات انجام شده، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به خاک کشور برگشت.

وی گفت: همچنین از طریق سیستم های اپتیکی مناطق مرزی رصد و پایش می شود.

بدون گره زدن مشکلات به خارج، رشد اقتصادی کشور رقم خورده است

خرم با اشاره به بدهی های بالای دولت قبل و رکود اقتصادی کشور گفت: دولت سیزدهم بدون گره زدن مشکلات به خارج و تنها با تکیه بر توانمندی های داخلی، آنها را برطرف کرد و کشور را در مسیر رونق اقتصادی قرار داد.

نظام واره بانکی در استان تهیه شده است

خرم با اشاره به چالش های حوزه بانک و تسهیلات در استان گفت: نظام بانکی دچار چالش و مشکل است و هر کدام در قبال مشتریان رفتار مختلفی دارند.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل، نظام واره ای تهیه شده که در صورت تحقق، این مشکلات رفع خواهد شد.

مصرف برق استان ۳۲۰۰ مگاوات است

استاندار آذربایجان شرقی به خدمات دولت در حوزه برق اشاره کرد و گفت: مصرف برق استان ۳۲۰۰ مگاوات است که تنها نصف آن در استان تولید می شود و این نتیجه کم کاری در دولت قبل است.

خرم گفت: برای رفع این کمبود، درصدد تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی و بادی هستیم.

وی بیان کرد: همچنین برای بهره وری بیشتر، اورهال ( تعمیرات اساسی) نیروگاه ها را در برنامه قرار داده ایم تا کمبود برق را جبران کنیم.

زمین احداث بیمارستان شهر سهند فراهم است

خرم با اشاره به ایینکه زمین احداث بیمارستان شهر سهند تامین شده است، افزود: افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در این شهر برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی به حد نصاب نرسید به همین دلیل این بیمارستان در تبریز ساخته می شود اما ما برای شهر سهند و رفع مشکل بیمارستان آن برنامه داریم.

پیگیر توسعه استان در پنج جنبه هستیم

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه در پنج بخش کشاورزی، معدن، دانش بنیان، گردشگری و مس سونگون توسعه استان را پیگیر هستیم، از خبرنگاران خواست تا عملکرد و موفقیت های دولت را برای عموم بازگویی کنند.

خرم با بیان اینکه حوزه کشاورزی در این استان مغفول مانده است، گفت: در حوزه امنیت غذایی نیازمند رشد و پیشرفت هستیم.

وی افزود: به رغم ظرفیت های بالا، کاری در این حوزه نشده اما در این دولت تنها در خرید گندم بیش از سه برابر رشد رقم خورده و ۹۰ هزار تن گندم خریداری شده در سال قبل به ۲۵۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حواشی تغییرات مدیرکل آموزش و پرورش استان و نامه ای مبنی خودداری از عزل و نصب ها گفت: برخی تغغیرات حسن و بعضا عوارضی دارند که در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم در ۲ سال گذشته ۲ سرپرست منصوب شده که سرپرست تا تعیین تکلیف مدیریت حداقل باید از عزل و نصب ها خودداری کنند که متاسفانه در سالهای کذشته این اتفاق افتاده بر همین اساس تلاش مردیم این موضوع اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/