رایزنی مدیران دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در خصوص پیونگ یانگ
رایزنی مدیران دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در خصوص پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رؤسای دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن چهارشنبه در توکیو در زمینه آخرین تحولات منطقه به ویژه خلع سلاح  کره شمالی گفت‌وگو کردند. به نوشته «کریا دیلی» «پارک جی وون» مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ،«آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «هیروکی تاکیزاوا» مدیر دستگاه اطلاعاتی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رؤسای دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن چهارشنبه در توکیو در زمینه آخرین تحولات منطقه به ویژه خلع سلاح  کره شمالی گفت‌وگو کردند.

به نوشته «کریا دیلی» «پارک جی وون» مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ،«آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا و «هیروکی تاکیزاوا» مدیر دستگاه اطلاعاتی ژاپن  صبح چهارشنبه به وقت محلی در مورد شبه جزیره کره و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی کردند.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار تقویت همکاری با متحدان آسیایی خود در میان عمیق شدن رقابت چین و آمریکاست. تصور می شود که سران دستگاه‌های جاسوسی این سه کشور در مورد چین  نیز بحث کرده باشند.

مدیر دستگاه جاسوسی آمریکا احتمالاً در زمینه آماده سازی اولین اجلاس بین رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن که قرار است در ۲۱ مه در واشنگتن برگزار شود  نیز گفت‌وگو خواهد کرد. هاینس اولین مدیر زن دستگاه اطلاعاتی است که مسئولیت ریاست جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را بر عهده دارد. وی وظیفه تهیه گزارش‌های کاملاً محرمانه روزانه را برای رئیس جمهور آمریکا دارد.

 رئیس‌جمهور کره جنوبی که آخرین سال این دوره از حضور خود در رأس قدرت این کشور را طی می‌کند، به تازگی بر لزوم اقدام هرچه سریعتر برای پایان دادن به بحران کره شمالی تاکید کرد. مون روز دوشنبه طی سخنرانی به‌مناسبت آغاز چهارمین سال دوره ریاست‌جمهوری خود گفت که امسال را آخرین شانس برای به‌دست آوردن صلح پایدار با کره شمالی می‌داند و زمان اقدام در این خصوص فرارسیده است.

وی با اشاره به دیدار خود با  رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ بیست‌ویکم می در واشنگتن، توضیح داد: «من یک سال باقی‌مانده از دوره خود را آخرین فرصت برای حرکت از صلح ناقص به صلحی که غیرقابل برگشت باشد، می‌دانم. اکنون زمان ارزیابی‌های طولانی‌مدت، دیگر به پایان خود نزدیک شده است. زمان اقدام است».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور کره جنوبی ضمن استقبال از تکمیل بازنگری آمریکا در سیاست خارجی خود در قبال کره شمالی، گفت این بازنگری نشان داد که از نظر واشنگتن، توقف کنونی در گفت‌وگوها با پیونگ‌یانگ باب میل نیست.

 مون با بیان اینکه کره شمالی مخالف گفت‌وگو نیست بلکه نیاز به بررسی بیشتر سیاست آمریکا دارد، تصریح کرد: «علی‌رغم اینکه جلسات درون کره‌ای و دو نشست آمریکا با کره شمالی از سال ۲۰۱۸ مشکل اتمی [پیونگ‌یانگ] را حل نکرد، اما به کاهش تنش‌ها و حفظ صلح کمک کرده و اثبات نمود که دیپلماسی چاره کار است».

وی همچنین افزود: «اگر فرصتی برای آغاز مجدد روند صلح و پیشبرد آن در شبه‌جزیره کره باشد، هر کاری بتوانم برای آن انجام می‌دهم. من امیدوارم کره شمالی نیز واکنش مثبتی نشان دهد».

پیش از این، «جنیفر والش» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت جهانی و دفاع داخلی، با ادعای اینکه کره شمالی به تولید و انباشت تسلیحات کشتار جمعی مشغول است، گفت این تسلیحات و توانمندی‌های نظامی برای آمریکا و متحدانش تهدید جدی به حساب می‌آیند

انتهای پیام/ص