رایانه‌های سیستم درمانی ایرلند به خاطر حمله سایبری خاموش شد
رایانه‌های سیستم درمانی ایرلند به خاطر حمله سایبری خاموش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال گزارشها از حمله باج افزارهای سایبری، دولت ایرلند رایانه‌های سیستم خدمات بهداشتی و درمانی خود را خاموش و از دسترس خارج کرد.  خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته، سیستم IT خدمات درمانی ایرلند بعد از اینکه هدف یک حمله سایبری گسترده قرار گرفت خاموش شده است.  رئیس اجرایی خدمات […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال گزارشها از حمله باج افزارهای سایبری، دولت ایرلند رایانه‌های سیستم خدمات بهداشتی و درمانی خود را خاموش و از دسترس خارج کرد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته، سیستم IT خدمات درمانی ایرلند بعد از اینکه هدف یک حمله سایبری گسترده قرار گرفت خاموش شده است. 

رئیس اجرایی خدمات درمانی ایرلند روز جمعه گفت: این یک اقدام احتیاطی است و روند واکسیناسیون عمومی تحت تاثیر قرار نگرفته است. 

با این حال هنوز مشخص نیست که این حمله سایبری چقدر در سیستم درمانی ایرلند اختلال ایجاد کرده است. بیمارستان روتوندای دوبلین آن را یک وضعیت اضطراری جدی خوانده و اعلام کرده است که بیشتر خدمات خود را به دلیل مشکلات فناوری لغو کرده است. 

مقاما خدمات درمانی ایرلند این حمله را بزرگترین حمله باج افزاری خوانده و گفته اند که در اقدامی پیشگیرانه و احتیاطی سیستم رایانه ای خود را فعلا به حالت تعلیق درآورده اند. 

این درحالیست که شرکت کلونیال که بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا را با طول حدود ۸۸۰۰ کیلومتر در اختیار دارد جمعه هفته پیش گفته بود که مورد حمله هکرها قرار گرفته است و هر ۴ خط لوله اصلی این شرکت از دسترس خارج شده است. در پی این مسأله هزاران پمپ بنزین در آمریکا دیگر سوختی برای فروش به مردم نداشته و قیمت بنزین نیز در این کشور افزایش یافت.

انتهای پیام/م