راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو
راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مراکز رشد در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو با همکاری شرکت ایدم در دستور کار قرار دارد که در سال ۹۹ فعال می‌شود.

عبدالرضا واعظ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز یکی از اقدامات مهم پارک علم و فناوری استان در سال ۹۸ را راه‌اندازی اولین صندوق پژوهشی و فناوری در منطقه آزاد ارس ذکر کرد و اظهار داشت: سال گذشته اولین صندوق پژوهشی و فناوری غیردولتی  در منطقه آزاد ارس تشکیل شد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های دانش بنیان و فناور به شکل سرمایه در گردش تسهیلات می‌دهد و در سال ۹۸ تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات داده شده و در سال ۹۹ نیز مبلغ ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص می‌یابد.

واعظی ادامه داد: این تسهیلات از محل تسهیلات اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به صندوق پژوهش و فناور منطقه آزاد ارس اختصاص یافته و آنها در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید پارک علم و فناوری افزود: بر اساس سیاست‌های جدید هدف ما این است که صدای پارک علم و فناوری را به تمام جوانان در کل استان  برسانیم و بر این اساس جشنواره‌های مختلفی در شهرستان‌ها با عنوان ” تبدیل ایده به ثروت” برگزار شد و نتایج خوبی نیز کسب شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط پارک علم  و فناوری آذربایجان‌شرقی را فعال کردن مراکز رشد در شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: در سال ۹۸ مراکز رشد شهرستان‌ها فعال شد و در حال حاضر در استان هفت مرکز رشد در شهرستان‌های مراغه، میانه، بناب، مرند و مرکز تحقیقات کشاورزی در سعیدآباد و مرکز رشد در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان فعال هستند.

ایجاد مراکز نوآوری در شهرستان‌ها

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود مراکز نوآوری در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه مرکز نوآوری در شهرستان عجب‌شیر، ملکان و هشترود وجود دارد و باید گفت در سال گذشته در راستای فعال کردن مراکز رشد و نوآوری در برخی از مراکز تغییر ساختاری صورت گرفت با عنوان مثال در شهرستان میانه مرکز رشد از دانشگاه آزاد به سازمان فنی و حرفه‌ای تغییر مکان یافت و در برخی موارد مدیران مراکز عوض شدند.

برگزاری جشنواره” از ایده تا ثروت” در شهرستان‌ها / ایجاد مراکز رشد 

وی با اشاره به تمرکززدایی پارک علم و فناوری و توجه به شهرستان‌ها ادامه داد: در راستای تمرکززدایی از مرکز استان و توجه به شهرستان‌ها در شهرستان شبستر و سراب مراکز رشد در ۶ماهه اول سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین مرکز نوآوری تعاون با همکاری اداره کل تعاون، رفاه و کار اجتماعی برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان تعاون راه‌اندازی می‌شود.

 

راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو

وی افزود: در سال جاری راه‌اندازی مرکز رشد موتور خودرو با همکاری شرکت ایدم در دستور کار قرار دارد که در سال ۹۹ فعال می‌شود.

واعظی با اشاره به افزایش ایده‌های ورودی به پارک علم و فناوری اظهار داشت: در سال ۹۶ مجموع طرح و ایده‌های رسیده به پارک علم و فناوری ۶۰ ایده، در سال ۹۷ تعداد ایده‌ها و طرح‌ها به ۱۰۰ مورد رسید و در سال ۹۸ تعداد ایده‌ها به ۴۵۰ ایده افزایش پیدا کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طرح‌های دریافت شده داوری می‌شوند از بین ایده‌های رسیده ۱۳۰طرح ایده پذیرش شده و برخی از آنها در پارک علم و فناوری مستقر شده‌اند که شامل تیم‌های پیش رشد و رشد هستند.

واعظی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از شرکت‌‌های دانش بنیان ادامه داد: در موضوع ایجاد زیرساخت برای شرکت‌های فناور در مجتمع عصرانقلاب در شهرک اندیشه در سایت شماره دو پارک علم و فناوری سه طرح عمرانی در دست اقدام است یکی از آنها احداث و تکمیل سوله کارگاهی است که به شرکت‌های فناور اختصاص داده می‌شود.

وی گفت: همچنین طرح زیرساخت  واگذاری زمین به شرکت‌های فناور نیز در دستور کار قرار دارد و ۲۱ شرکت دانش بنیان و فناور برای واگذاری زمین درخواست داده‌اند که در ۶ماهه اول سال ۹۹ به ۶ شرکت فناور زمین واگذار می‌شود و برای ۶ ماهه دوم نیز تلاش می‌کنیم برای ۱۰شرکت فناور زمین واگذار شود.

انتهای پیام