رام‌الله: اسرائیل مانع برگزاری انتخابات در قدس می‌شود
رام‌الله: اسرائیل مانع برگزاری انتخابات در قدس می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از ارسال نامه‌های رسمی به طرفهای بین‌المللی برای برگزاری انتخابات این کشور خبر داد. روزنامه القدس العربی به نقل از اشتبه گزارش داد، این نامه‌ها به سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه ارسال شده است. وی با اشاره به ممانعت […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از ارسال نامه‌های رسمی به طرفهای بین‌المللی برای برگزاری انتخابات این کشور خبر داد.

روزنامه القدس العربی به نقل از اشتبه گزارش داد، این نامه‌ها به سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه ارسال شده است.

وی با اشاره به ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات در شهر قدس تصریح کرد، از این طرفها خواسته شده است که برای مجبور کردن این رژیم به توافقات منعقد شده پیشین، مداخله کنند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان تأکید کرد، بر اساس این توافقات، رژم صهیونیستی باید به فلسطینیان حاضر در شهر قدس اجازه دهد که در انتخابات فلسطین شرکت کنند.

اشتیه خاطر نشان کرد، اصرار همه گروه‌های فلسطینی بر برگزاری انتخابات در قدس، باعث فشار بین‌المللی بر این رژیم خواهد شد تا مشارکت مردم قدس در این انتخابات را بپذیرد.

وی ضمن استقبال از نامزدی ۳۶ لیست برای انتخابات قانونگذاری در این کشور، تأکید کرد، این مسئله نشانگر اشتیاق زیاد به فرآیند انتخابات در فضای آزادی و دموکراسی است.

این مسئول فلسطینی در پایان گفت که برگزاری این انتخابات باعث قدرت تازه‌ای برای مسئله فلسطین خواهد شد تا مردم این کشور بتوانند با چالشهای خارجی مقابله کنند و به اختلافات داخلی پایان دهند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری)، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد.

عباس طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص