رئیس ائتلاف الفتح: اجازه دخالت سفیر انگلیس در امور داخلی عراق را نمی‌دهیم
رئیس ائتلاف الفتح: اجازه دخالت سفیر انگلیس در امور داخلی عراق را نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق از وزارت خارجه این کشور خواست تا بر فعالیت سفرای کشورهای مختلف در بغداد به منظور ممانعت از دخالت در امور داخلی عراق، نظارت کند. العامری گفت: «سفیر انگلیس باید حد و مرز خود را بشناسد و ما هرگز به او اجازه دخالت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق از وزارت خارجه این کشور خواست تا بر فعالیت سفرای کشورهای مختلف در بغداد به منظور ممانعت از دخالت در امور داخلی عراق، نظارت کند.

العامری گفت: «سفیر انگلیس باید حد و مرز خود را بشناسد و ما هرگز به او اجازه دخالت در امور داخلی عراق را نخواهیم داد.»

طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، العامری تصریح کرد که وزارت خارجه عراق بایستی مراقب عملکرد سفرا بوده و تدابیر لازم جهت ممانعت از هر گونه دخالت آن‌ها در امور داخلی عراق را اتخاذ کند.

«استیفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد گفته بود که «شرایط کنونی برای برگزاری انتخابات در عراق مناسب نیست.»

پیشتر ائتلاف سائرون در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات سفیر انگلیس تأکید کرد: این اظهارات سفیر انگلیس دخالت در امور داخلی عراق است که هرگز نمی‌توان آن را پذیرفت چرا که موضوع انتخابات و مسائل مربوط به برگزاری آن مربوط به دولت عراق و کمیسیون عالی انتخابات عراق است که تاکنون بارها بر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات زودهنگان پارلمانی در تاریخ ۱۰ اکتبر آینده تأکید کرده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م