دیو کرونا دوباره آذربایجان‌شرقی بیدار شد؟/ ثبت نخستین فوتی جدید کرونا
دیو کرونا دوباره آذربایجان‌شرقی بیدار شد؟/ ثبت نخستین فوتی جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت نخستین مورد فوتی کرونا در استان پس از صفر شدن آمار این بیماری در ماه‌های اخیر خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهمن نقی‌پور  عصر چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه پیک قبلی همه گیری کرونا را با کمترین عارضه و فوتی پشت سر گذاشتیم […]



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت نخستین مورد فوتی کرونا در استان پس از صفر شدن آمار این بیماری در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهمن نقی‌پور  عصر چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه پیک قبلی همه گیری کرونا را با کمترین عارضه و فوتی پشت سر گذاشتیم و با همراهی مردم توانستیم به بهترین شکل شرایط را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با توجه به افزایش آمار کرونا باید با همراهی رسانه‌ها و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، حساسیت نسبت به عدم ساده انگاری‌های کرونایی را در بین مردم بالا ببریم چون در غیر این صورت مدیریت شرایط کرونایی بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص جدیدترین آمار مرتبط با کرونا نیز اظهار داشت: هر چند آمار فوتی کرونا ماه‌ها در استان صفر بود اما متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مرد ۸۴ ساله در اهر فوت کرده و این در حالی است که آمار ۹۷ بستری و ۲۴ نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، نسبت به ۱۰ روز گذشته افزایشی بوده است.

گزارش فارس حاکی است،  رشد دوباره تعداد مبتلایان کرونا، نشان از واقعیتی تلخ و تکان دهنده دارد و آن شیوع ویروس امیکرونی است که در حال حاضر مانند آتش زیر خاکستر پنهان شده است.

 «چندماهی بیشتر از فوتی‌های سه‌رقمی و مبتلایان چهار رقمی کرونا نمی‌گذرد که خیالمان بابت این ویروس مرموز راحت شده بود اما حالا برخی خبرها و آمارها از احتمال جدی شیوع موج جدید در ایران حکایت دارند. همزمان با بالارفتن تعداد مبتلایان در کشورهای اروپایی، در ایران هم طی دو هفته اخیر موارد ابتلا به کرونا در کشور سه برابر شده است. طی ماه‌های گذشته مردم در یک اقدام خودخواسته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به حداقل ممکن رساندند و شاید همین رویه باعث شده یک بار دیگر موضوع افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور در صدر اخبار قرار بگیرد.

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی مقابله با کرونا، در همین زمینه احتمال داد که مانند بسیاری از مناطق جهان، در ایران هم سویه «بی ای ۴ و بی ای ۵» غالب شود.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶