دیدار ظریف با رئیس جمهور ایرلند + فیلم
دیدار ظریف با رئیس جمهور ایرلند + فیلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به اروپا در دوبلین پایتخت ایرلند حضور دارد، امروز (چهارشنبه) بعد از دیدار و گفت‌وگو با «سایمون کاوونی» همتای ایرلندی با «مایکل دی هیگینز» رئیس جمهور ایرلند دیدار و به گفت‌وگو نشست.       […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به اروپا در دوبلین پایتخت ایرلند حضور دارد، امروز (چهارشنبه) بعد از دیدار و گفت‌وگو با «سایمون کاوونی» همتای ایرلندی با «مایکل دی هیگینز» رئیس جمهور ایرلند دیدار و به گفت‌وگو نشست.

 

 

 

 

گفتنی است وزیر خارجه ایرلند در دیدار همتای ایرانی خود علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای همکاری‌های فیمابین و همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیردائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱ برای همکاری‌ها را اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرلند و در سومین مقصد سفرش به اروپا وارد دوبلین شد.ظریف پیش از این به اسپانیا و ایتالیا سفر و با مقامات این کشورها و از جمله مقامات واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر خارجه ایرلند ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در سفر به تهران با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن ۱۳۹۹ به صورت مجازی گفت‌و‌گو کرده بودند. در گفت‌و‌گوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

انتهای پیام/