در دیدار آل‌هاشم و سورنا ستاری چه گذشت؟
در دیدار آل‌هاشم و سورنا ستاری چه گذشت؟

[ad_1] امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی، به دلیل خلاقیت‌های سرشار و نبوغ این شهید والامقام بود، گفت: تا کنون به جز شهید ستاری، فردی غیر خلبان به درجه فرماندهی نیروی هوایی نرسیده بود که ناشی از توانمندی نبوغ و نوآوری بالای این موضوع بود. به گزارش […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی، به دلیل خلاقیت‌های سرشار و نبوغ این شهید والامقام بود، گفت: تا کنون به جز شهید ستاری، فردی غیر خلبان به درجه فرماندهی نیروی هوایی نرسیده بود که ناشی از توانمندی نبوغ و نوآوری بالای این موضوع بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، در ادامه این سفر یک روزه همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های خلاق و علوم انسانی در استان آذربایجان‌شرقی بسیار گسترده است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند به شکوفایی این ظرفیت نهفته کمک کنند.

معاون علمی و فناوری با اشاره به نقش مساجد در توسعه نوآوری‌های علوم انسانی و صنایع خلاق عنوان کرد: مساجد از دیرباز مبدأ و مأمنی برای هم‌افزایی، بروز نوآوری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دینی بوده‌اند و به این تعبیر، نوعی خانه خلاق محسوب می‌شوند. مساجد پایگاه‌هایی هستند که با تبدیل شدن به خانه‌های خلاق و نوآوری، می‌توانند بستری برای توسعه علوم انسانی و خلق ارزش افزوده از معنویات، ظرفیت‌های دینی و فرهنگی باشند.

ستاری ادامه داد: ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و قرآنی ما می‌تواند زمینه‌ساز تولید محصولات خلاق در حوزه‌های مختلف از جمله گیم و انیمیشن، محصولات فرهنگی، تولید محتوا و صنایع‌دستی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تحول امری وابسته به فرهنگ‌سازی است، متذکر شد: این تحول با کمک صنایع خلاق و در قالب محصولات خلاق حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی اتفاق می‌افتد. با استفاده از ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی می‌توانیم الگوی زیست بوم دانش بنیان و خلاق را در کشور ترویج و پیاده‌سازی کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه برای ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری با استفاده از ظرفیت فرهنگی مساجد برنامه داریم، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد پایگاه‌های اصلی در حوزه نوآوری‌های اجتماعی بودند و اکنون لازم است تا با ظرفیت فرهنگی موجود، این نقش را احیا کنیم.

استفاده از ظرفیت مساجد در رونق صنایع خلاق و فرهنگی علوم انسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: با توجه به عنایتی که مقام معظم رهبری امسال به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق داشتند، رشد و رونق بسیار خوبی صورت گرفته است. در این مسیر تلاش‌های ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شخص دکتر ستاری برای حمایت از این شرکت‌ها و نخبگان جوان فعال در این حوزه شایسته قدردانی است.

وی با تاکید بر این که لازم است دانشگاه‌ها نقش بیشتری در توسعه صنایع دانش بنیان و خلاق استان ایفا کنند، یادآور شد: توسعه شهرک فناوری و پارک علم و فناوری به توجه ویژه نیاز دارد که خوشبختانه این توجه و پیگیری از سوی مسؤولان استانی صورت گرفته است.

امام جمعه تبریز شهید ستاری با اشاره به توجه شهید ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی به مسائل فرهنگی و حوزه علوم انسانی گفت: شهید ستاری با خلاقیت و نوآوری بالایی که داشتند، اهمیت خاصی برای صنایع فرهنگی قائل بودند و این  نوآوری امروز در خودکفایی، توانمندی و حمایت از خلاقیت‌ها اثر مطلوب خود را ماندگار ساخت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی، به دلیل خلاقیت‌های سرشار و نبوغ این شهید والامقام بود، عنوان کرد: تاکنون به جز شهید ستاری، فردی غیر خلبان به درجه فرماندهی نیروی هوایی نرسیده بود که ناشی از توانمندی نبوغ و نوآوری بالای این موضوع بود. ایشان خودکفایی و بحث قطعه‌سازی را با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری کلید خورد و ثمرات ارزنده آن را در دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد هستیم. دکتر ستاری فرزند برومند ایشان نیز در کسوت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه‌دهنده راه خلاقیت و نوآوری آن شهید بزرگوار هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت علوم انسانی و فرهنگی از تلاش معاونت علمی و فناوری برای حمایت از ایده‌های خلاق در حوزه علوم انسانی قدردانی و بر استفاده از ظرفیت مساجد در رونق صنایع خلاق و فرهنگی علوم انسانی تأکید کرد.

انتهای پیام/س


[ad_2]